Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gra logiczno-przygodowa - kontynuacja
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
MP1
Będę się zabierał za kontynuację gry logiczno-przygodowej. Nad jej scenariuszem się jeszcze zastanowię (jak macie propozycje, piszcie). W związku z tym mam kilka uwag i pytań. Przypomnę jeszcze, że jest to prosta gra typu MOTAS, The Will.

1. Obrazki będą tworzone w programie The Gimp 2.
Wymiary: 700x400... za duże, co:? Ponieważ pierwszy raz tworzę taką grę, jakie wymiary obrazków zaproponowalibyście:? Mam tylko kilka już zrobionych, więc mogę poprawić, jakby co.

2. W czym zaprogramować grę Jest kilka możliwości...
a) HTML i JS (javascript też ma obsługę cookies, więc może coś wyjdzie z zapisywania stanu gry...), najprostsze.
cool.gif Delphi - byłoby lepiej, lecz trochę trudniej, ale nie będzie problemu, bo nie tylko ja będę grę tworzył.
c) C++ - podobno ten język jest podobny do php, więc nie powinien mi problemów stworzyć.
*** Więc co proponujecie? Który język z Delphi lub C++ ma większe możliwości pod względem tworzenia takich gier (nie opieram tego na DirectX czy OpenGL, bo gra złożona będzie z obrazków)?

3. Nie tylko ja będę autorem gry. Aktualnie wiem, kto będzie robił zapisywanie i odczytywanie zapisów gry (jeśli Delphi).
Kto chce także tworzyć grę lub pomagać w jej robieniu?

Jakieś uwagi? Propozycje? Piszcie
bela
może zainteresuj sie pygame, jeśli ta gra ma być złożona z obrazków winksmiley.jpg

[edit]
http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_61135.html
sf
Jeśli gra byłaby w HTML i np. jeszcze php do tego to napewno pare osób z tego forum by się przyłączyło.

Natomiast jak chodzi o C++ i z tego co piszesz to nie miałeś z tym styczności ... odradzam. Z punktu widzenia osoby znającej C++ można stwierdzić, że prosto zrozumieć php. Natomiast jak się z php przechodzi na C++ to ma się trochę problemów.

Delphi nie korzystałem, ale z tego co słyszałem nie jest strasznie trudne ;]
MP1
Na 80% gra będzie tworzona w HTML/JS (chyba, że jakieś argumenty lub coś innego zmieni tą decyzję). php nie może być, bo gra będzie otwierana na komputerze użytkowników.
Imperior
Czyli to nie jest gra online, czy chociaż jakaś multi?
I dlaczego to, że gra będzie odpalana na kompach użytkowników wyklucza u Ciebie php?

Jeśli robicie to w Delphi to może:
http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm
(Kontrolka Mozilli do wyświetlania HTML... zamiast WebBrowser)
Ive
mozna php uzyc do tworzenia gry, trzeba tylko gtk wykorzystac tongue.gif
Vertical
Można by to zrobić w Delphi, ale on ma dużo mniej opcji od C++ i jest tylko bardziej "zagmatwany". Polecałbym Borland Visual C++ Builder. Jest podobny do Delphi (w końcu Borland) i ma dużo więcej funkcji. Oczywiście jako C++ łatwiej byłoby tutaj zgromadzonym na nim programować, ponieważ nawet większość wyrażeń w C++ jest identyczna z php
MP1
Imperior - bo każdy ma instalować serwer WWW by grać?questionmark.gif

JavaScript wystarczy do tego.

Poszukuję osób, które potrafią dobrze robić grafikę... (szablon pokoju dam). [The Gimp]

A teraz co do wielkości obrazków - jaka jest najlepsza?
700x400 - to za duże...
580x380 - niektóre obiekty mogą się nie mieścić w niektórych pokojach, ale myślę, że będzie dobrze...
Kto miał doczynienia z tego typu grami - powinien wiedzieć. Jakie rozmiary proponujecie?
Ive
Cytat(MP1 @ 2005-01-10 21:33:45)
Imperior - bo każdy ma instalować serwer WWW by grać?questionmark.gif

heh... nie potrzeba serwera stawiac zeby zagrac w gre zrobiona w php... pisalem ci juz o php GTK kilka postow wyzej!
bela
Cytat
Borland Visual C++ Builder


no to w końcu Borland C++ Builder czy Visual C++ winksmiley.jpg biggrin.gif
MP1
I tak nie będę tego na GTK opierał, bo to będzie dokument HTML.
php nie jest tutaj aż tak potrzebne.
Odpowiedzcie na moje pytanie dot. rozmiaru obrazków (poprzedni mój post).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.