Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Getter i Setter
Forum PHP.pl > Forum > PHP
bielu000
Cześć jestem początkującym programistą - postaram się jak najkrócej wyjaśnić w czym problem. Przykład pewnie trywialny, ale staram się być dociekliwy i jak już coś piszę, to chcę żeby się to kupy trzymało.

Mam klasę Template, która ma pole templateName.

Czy poprawne jest, jeżeli getter pełnił funkcję jak poniżej? Czyli przykładowo odwołuje się do statycznej metody klasy Config, gdzie pobiera zawartość z tablicy o indeksie 'template' i dopiero wtedy ją zwraca?

Oraz analogicznie - czy setter do tego pola również może być uznany jako poprawny jeżeli wygląda jak w załączonym kodzie?

1. class Template
  2. {
  3. public $templateName;
  4.  
  5. public function getTemplateName()
  6. {
  7. return $this->templateName = Config::get('template');
  8. }
  9.  
  10. public function setTemplateName($value)
  11. {
  12. return $this->templateName = Config::set('template', $value);
  13. }
  14. }

W wielu przykładach gdzie tłumaczone są gettery i settery, wygląda to zazwyczaj tak:
  1. public function getTemplateName()
  2. {
  3. return $this->templateName;
  4. }
  5.  
  6. public function setTemplateName($value)
  7. {
  8. return $this->templateName = $value;
  9. }

Jestem ciekawy czy getter powinien tylko zwracać jakaś wartość nie przypisując nic po drodze, czy może wykorzystanie go tak jak w moim przykładzie jest poprawne?

Pozdrawiam
Crozin
Bardzo dziwne i nieintuicyjne rozwiązanie. W jakim celu w ogóle tworzyć metody/właściwość obiektu, skoro de facto jest ona z tymże obiektem niezwiązana? Dlaczego po prostu nie korzystać bezpośrednio z Config::get()/set()?
bielu000
Hej, pole $templateName jest wykorzystywane do późniejszych operacji. Jego wartość jest zależna od innych czynników m.in. od aktualnego trybu przeglądania: