Przyszło mi pracować na gotowym projekcie w Symfony 2.2, bez możliwości aktualizacji.
Niestety nie mam żadnego doświadczenia w SF2, a zaistniała potrzeba, aby zmodyfikować formularz.
Aktualnie mam w formularzu pole typu choice w którym atrybut choices wypełniam płaską tablicą z województwami
$states = [ '1' => 'Śląskie', '2' => 'Mazowieckie', etc.. ];
Całość jest przechowywana w bazie danych(model doctrine), który automatycznie zaznacza elementy wybrane(podczas edycji), a lista województw jest wpisana na sztywno w configu.
Jako zadanie mam stworzyć możliwość wyboru miast dla każdego województwa. Miasta przechowywane będą w bazie danych i zawierać będą: ID(auto increment), ID_WOJEWÓDZTWA, ID_MIASTA(Numeracja od 1 dla każdego województwa), NAZWA_MIASTA.
Nie mogłem znaleźć gotowego rozwiązania w internecie(które nadawałoby się do moich potrzeb) do budowy "drzewa" checkboxów.
Wizualnie w mojej głowie prezentuje się następujący obraz(wizualny):
Kod
- [ ] Śląskie
-- [ ] Katowice
-- [ ] Dąbrowa Górnicza
-- [ ] Sosnowiec
-- [ ] Będzin
- [ ] Mazowieckie
-- [ ] Warszawa
-- [ ] Radom
-- [ ] Płock
-- [ ] Ostrołęka
-- [ ] Katowice
-- [ ] Dąbrowa Górnicza
-- [ ] Sosnowiec
-- [ ] Będzin
- [ ] Mazowieckie
-- [ ] Warszawa
-- [ ] Radom
-- [ ] Płock
-- [ ] Ostrołęka
Wpadłem na pomysł, aby dobudować do formularza drugie pole typu choice w którym będę przechowywał tablicę miast
$cities = [ '1' => [ '1' => 'Katowice', '2' => 'Dąbrowa Górnicza', '3' => 'Sosnowiec', '4' => 'Będzin' ], //Śląskie '2' => [ '1' => 'Warszawa', '2' => 'Radom', '3' => 'Płock', '4' => 'Ostrołęka' ], //Mazowieckie etc.. ];