Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak legalnie zarabiać?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
pitbull82
Witam

Chciałem się Was zapytać, czy żeby wykonywać jakieś zlecenia internetowe typu np. wykonanie prostej strony, stworzenie skryptu trzeba koniecznie mieć swoją firmę? Wiem, że jest coś takiego jak umowa - zlecenie, ale nie wiem, czy trzeba mieć do tego zarejestrowaną jaką działalność i co konkretnie jest potrzebne. Jak się wtedy płaci podatek?

Pozdrawiam i czekam na wyjaśnienie sprawy, bo w tej kwestii jestem zielony :/
sf
Ta firma, dla której robisz coś zatrudnia Cię na umowe zlecenie i to oni wszystko załatwiają ;]
scanner
Lepsza jest Umowa o Dzieło - można więcej wyciągnąc od zleceniodawcy, ze względu na fakt, iuż Umowa o Dzieło nie wymusza płacenia ZUSów i innychzłodziejscich odprowadzeń a tylko podatek.

Polecam: http://praca.wp.pl/kalkulator.html
NuLL
Jeśli chcesz się zajmować tym póżniej(czyt. w życiu) dobrze założyć samą firmę i robić na jej konto.
pitbull82
Hmmm, a można prosić o więcej szczegółów?

Przede wszystkim to raczej nie miała by być umowa z żadnymi firmami, tylko z osobami, które by chciały stronę czy jakiś skrypt.

Czasami ktoś po prostu pisze do mnie maila w takiej sprawie i jak do tej pory w sumie odpuszczałem, bo nie wiem jak to legalnie załatwić.

Cytat("null")
Jeśli chcesz się zajmować tym póżniej(czyt. w życiu) dobrze założyć samą firmę i robić na jej konto.

W przyszłości może tak, ale teraz na pewno nie mam zamiaru się bawić w firmę...

Cytat("scanner")
a tylko podatek.

No właśnie jak z tym podatkiem jest? Jak to się odprowadza itd. ?

Na razie przyznam się, że widzę to tak, że:
- umowę - zlecenie można wykonać nie mając firmy
- trzeba tylko sporządzić jeden papierek między dwoma osobami, gdzie można wpisać tak naprawdę dowolne (?) rzeczy, tzn. że to te 2 osoby ustalają wspólnie warunki danego zlecenia i to się powinno znaleźć w dokumencie