Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przekazanie praw autorskich do kodu
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
s0meth1ng
Witam, opiszę sytuację w skrócie: Tworzę stronę internetową dla szkoły, większość roboty robiłem w domu i poświęcałem dużo swojego czasu żeby ją dopracować itd.. mniejsza o stronę. Teraz szkoła chce (co nie jest dziwne, bo jestem w ostatniej klasie technikum), żebym "lekko" mówiąc zrzekł się praw autorskich przekazując ją szkole do kodu który napisałem. Oczywiście zamierzam odpowiednio w każdym pliku zamieścić notkę na górze kodu że jest on stworzony przeze mnie.
Pytanie brzmi na jakiej zasadzie i na jakiej licencji powinienem go przekazać ? GNU/GPL ? Jak wygląda taka procedura przekazania kodu (jako "własności intelektualnej")?
viking
Praw autorskich osobistych nie możesz się zrzec. Możesz zrzec się majątkowych. Najlepiej jakby ci zapłacili wink.gif
s0meth1ng
Powiedzmy że otrzymam z tego tytułu jakieś wynagrodzenie, lecz wciąż ciekawi mnie procedura przekazania całej kompletnej strony. Na pewno trzeba określić na jakiej licencji taki kod może funkcjonować. Zamierzam do każdego pliku dopisać że jest on mojego autorstwa.
sabat24
Nie musisz określać żadnej licencji, bo nie przekazujesz go raczej na licencji. Spisujecie umowę przeniesienia praw autorskich, gdzie ewentualnie są doprecyzowane pola eksloatacji (zazwyczaj wszystkie i bez ograniczeń) oraz wszelkie Wasze ustalenia - w tym sposób przekazania plików. Następnie przekazujesz te pliki. Na tym się kończy cała procedura.
s0meth1ng
Cytat(sabat24 @ 3.10.2017, 17:41:37 ) *
Nie musisz określać żadnej licencji, bo nie przekazujesz go raczej na licencji. Spisujecie umowę przeniesienia praw autorskich, gdzie ewentualnie są doprecyzowane pola eksloatacji (zazwyczaj wszystkie i bez ograniczeń) oraz wszelkie Wasze ustalenia - w tym sposób przekazania plików. Następnie przekazujesz te pliki. Na tym się kończy cała procedura.