Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: wyswietlanie zawartosci zmiennej z formularza
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
bat21
Czesc,
jestem zupelnie zielony w te klocki, dopiero zaczalem podroz przez gaszcz kodow. Doszedlem do pobierania danych z formularza HTML i utknalem.
Przyklad ksiazkowy:
Kod
<HTML>
<HEAD></HEAD>
<BODY>
<FORM method=get action="a.php"
<INPUT type="text" name="Author">
<BR>
<INPUT type=submit>
</FORM>
</BODY>
</HTML>

no a w a.php
odwołanie do tej zmiennej $Author
Kod
<?php
echo $Author;
?>
z oprawą kodu HTML, ma się rozumieć.
Podręcznik podaje, że należy dbać o wielkość liter (przy całej swej zieleni, sam na to wpadłem winksmiley.jpg ). Ale pomimo zgodnosci co do joty z kodem z ksiazki tekst z formularza sie nie wyswietla na stronie a.php.
Czy przyczyna moze tkwic w php.ini? Jesli tak to help.
pzdr
Yarecki
  1. <?php
  2.  
  3. echo $_GET['Author'];
  4.  
  5. ?>

Poczytaj o $_GET, $_POST, ... i o register_globals
_Cartman
Je&para;li chodzi o sam kod, to i jeden i drugi jest poprawny... Ale może tak jak już kolega wyżej wspomniał, przyczyna może tkwić wła&para;nie w register_globals. Spróbuj napisać plik a.php w wyżej wymieniony sposób, czyli:

1. <?php
  2. echo '{$_POST['Author']}';
  3. ?>

Użyłe&para; zmiennej globalnej, która według mnie jest pewniejsz&plusmn; metod&plusmn; programowania, bo je&para;li przeskoczysz na inny serwer, który nie ma uaktywnionej register_globals, to nie będzie problemów ze zmiennymi przesyłanymi z formularzy. A co do samej zmiennej globalnej, użyłe&para; $_POST, bo dane przesłane zostały met&plusmn;d&plusmn; POST z formularza html... Ale to już troszkę nie na temat, więc poczytaj sobie o tym. Fajnie podstawy s&plusmn; opisane w ksi&plusmn;rzce pt. "php Szybki start" wydawnictwa Helion.

Pozdrawiam aarambo.gif
bat21
Dzięki za pomoc, dużo jeszcze przede mna smile.gif Ale moge kontynuowac nauke (takze z ksiazka heliona PHP4 od podstaw), bo to faktycznie byla sprawa uruchomienia register_globals.