Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zapisywanie zmiennych do tablicy po przeładowniu strony
Forum PHP.pl > Forum > PHP
JarekM
Cześć
Jestem trochę zielony albo coś robię nie tak, bo mam kłopot następujący.
Pobieram dane z formularza, przekazuję je do funkcji, która po wykonaniu zwraca tablicę z wynikami.
Zmienne z tej tablicy chcę przepisać do innej tablicy. Wszystko jest OK, do momentu, kiedy wywołuję funkcję po raz drugi i chcę osiągnąć zapisanie drugiego elementu tablicy - znika mi pierwszy.
Ponieżej kody:

[php:1:9298e2bdf7]<?php
function upload_img ($clients_id, $zmienna)
{
// tutaj działania funkcji
return array ($pict, $err_send_file);
}

//wywolanie funkcji
$send = $_REQUEST['send'];
$obrazek = $_REQUEST['obrazek'];

if ($send<>"")
{
list ($pict [$obrazek], $err_send [$obrazek]) = upload_img ($clients_id, $obrazek);
}

//wyswietlanie zawartosci tablicy
for (reset($pict); $nazwa = key ($pict); next ($pict))
{
$value = pos($pict);
print ("$nazwa: $value <br>");
}
?>[/php:1:9298e2bdf7]

Co jest nie tak?
A może tablice tak działają ? I efekt jest prawidłowy ?
Czy ma znaczenie że kod wykonywalny jest na początku strony (przez znacznikami HTML typu BODY, HEAD itp)

Pozdrawiam
?>[/php]
spenalzo
Trochę nie za bardzo mogę zrozumieć o co chodzi :-) ale spróbuj dać static w funkcji.
JarekM
Mam 4 formularze na stronie, z których każdy ma zrobic to samo, przesyałając jednak zmienne o innej nazwie. Funkcja ma "przerobic te zmienne i zwrócić inne zmienne (tablicę X). Te zwrócone zmienne chcę za każdym razem zapisac do tablicy Y.
Po pierwszym przeładowaniu...element pierwszy tablicy Y, po drugim - element drugi tablicy Y, itd.
Działa po raz pierwszy, działa po raz kolejny, ale po kolejnych przeładowaniach elementy poprzednie tablicy Y znikają - jak zapisuję drugi - znika pierwszy, jak zapisuję trzeci - znika drugi (bo pierwszego już nie ma rzecz jasna sad.gif )