Witam wszystkich bardzo serdecznie jako nowy członek forum php.pl. Przyznam się iż jest mi odrobinę niezręcznie, gdyż w swoim pierwszym poście proszę od razu o pomoc, jednak mam nadzieję iż okażą mi Państwo wyrozumiałość, oraz pomocną dłoń.
Jestem studentem 3 roku informatyki i siłą rzeczy bardzo lubię programować. Swój pierwszy program napisałem w pascalu uczęszczając jeszcze do gimnazjum. Nie był on co prawda skomplikowany, a za zadanie miał emulować zapewne znane wszystkim dosowe narzędzie jakim jest 'format'. Program działał prawidłowo, nie licząc faktu, że nie świeciła się dioda oraz dysk tak na prawdę nie był formatowany. Jako nieświadomy gimnazjalista poznawałem podstawowe elementy języka programowania jakim są między innymi pentle. Zanim zacząłem studiować poznałem tak pascala, c, c++, htmla, clippera, basica (kolejność przypadkowa).
Myślałem, że na studiach nauczę się czegoś nowego, niestety na pierwszym roku (pascal i c) nie dowiedziałem się niczego nowego. W tym czasie zacząłem jednak swoją przygodę z php - językiem który szybko przypadł mi do gustu i którego podstawy szybko przyswoiłem. Po kilku miesiącach programowania drobnych aplikacji posługując się paradygmatem imperatywnym postanowiłem poznać możliwości programowania objektowego. Zawsze uważałem iż duże projekty najlepiej jest projektować i pisać używając właśnie OOP. Tutaj spotkała mnie mała niespodzianka. Mianowicie obiekty w php są bardzo ubogie w porównaniu do innych języków. Mimo to przyzwyczaiłem się do tego i prawde mówiąc dziś nie wyobrażałbym sobie programowania w innym języku niż php (co nie znaczy, iż nie mógł bym).