Neeke
21.07.2009, 13:40:03
Witam,
moja firma zakupiła oprogramowanie shoper.pl by ruszyć sprzedaż internetową, Lecz zanim ruszy wiadomo trzeba konfiguracje przebrnąć jak i troszkę zmienić szatę graficzną.
Wiadomo przy modyfikacjach mogą nastąpić problemy wtedy na stronie wyświetlana jest informacja o błędzie i są 2 opcje do wyboru. jedna to wrócić do strony głównej druga to wysłać błąd do administratora.
oczywiście kliknąłem wyślij by przeczytać co skrypt mi wygeneruje.
Żadnych informacji nie dostałem tylko komunikat o wysłaniu maila gdzie na maila również nic nie dostałem.
Ku mojemu zdziwieniu postanowiłem sprawdzić plik odpowiadający za wysyłanie maila. Faktycznie znalazłem wpis bug[AT]shoper.pl zmieniłem na swojego maila i wysłałem jeszcze raz komunikat błedu.
Z szokowało mnie to co zobaczyłem w całej informacji jaka szła do administratora były zawarte nawet dane do mojej bazy danych z hasłem loginem oraz innymi informacjami.
Jako firma która sie szanuje i dba o bezpieczeństwo swoich danych pozwala na takie coś.
Jestem sflustrowany i zniesmaczony firmą shoper.pl gdyż nawet nigdzie niema informacji że takie dane są przesyłane donich.
Dzielę się z wami tą informacją by kiedyś ktoś niebył w szoku że coś sie dzieje w jego bazach danych bo moim zdaniem jest niedopuszczalne by ufać firmie która przesyła do siebie takie ifnormacje.
Pozdrawiam.
PS. nazwa pliku w którym widnieje powyższy adres to _bootstrap.php wystarczy znaleść odpowiedni folder i tam w klasie spojzeć na adres mailowy.
erix
21.07.2009, 13:47:39
Cytat
Jestem sflustrowany i zniesmaczony firmą shoper.pl gdyż nawet nigdzie niema informacji że takie dane są przesyłane donich.
Sama jakość skryptu pozostawia wiele do życzenia - zero dokumentacji dla developera, klasy pomieszane, bałagan w kodzie...
Neeke
21.07.2009, 17:31:01
Tu się z tobą zgodzę. skrypt jest tragicznie napisany ładu nie trzyma i bałagan ze szok. żeby co kol wiek ruszyć najpierw dochodziłem 3 dni o co w ogóle w nim biega. a dokumentacja? łatwiej powiedzieć że jej niema niż że jest jedynie FAQ które też opisuje jak już posługiwać się samymi dodaniami w panelu administracyjnym.
mike
21.07.2009, 17:37:26
No to jeszcze powiedz ile zapłaciłeś. Bo może Twoje oczekiwania i żale są bezzasadne.
erix
21.07.2009, 17:50:35
Kod
nazwa cena netto cena brutto
Sklep - wersja expert 736.88 899.00
...
Neeke
21.07.2009, 18:16:33
licencja kosztuje 900 zł wiem ze mała kwota jak na sklep i wiem czego można się spodziewać w małych kosztach.
easyorder_pl
25.07.2009, 22:14:47
Cały skrypt do bani. Mam wersję poprzednią i na dodatek std. (kiedyś były standard i expert).
Jest błąd banalny ale za słabo znam pisanie kodów aby samemu naprawić.
Jeśli dodasz produkt do promocji i podasz promocyjną cenę ustawiasz do kiedy promocja ma trwać.
Ten mechanizm działa ale rewelacja jest dalej, po zakończeniu promocji cena produktu na stałe zmienia
się na promocyjną.
Napisałem do firmy Shoper.pl i dowiedziałem się, że poprawione jest to w nowszej wersji.
Jednak niespodzianka kolejna - stary sklep 500-600, grafika 1200.
Teraz po upg. za kolejne 500 pln będę zmuszony wydać kolejne 500 na poprawienie szaty graficznej - nowy
kod nie działa ze starymi szablonami.
Warto się mocno zastanowić. Firma która nie pomaga klientom w naprawianiu znalezionych przez nich błędów
nie zasługuje na uwagę.
gibonka
25.08.2009, 20:34:08
Ja mam shopera od tygodnia i jak narazie to tylko sie wnerwiam. Akurat ludzie z obsługi odpisuje mi bardzo szybko na e-maile. Jednak nie rozwiązują moich problemów profesjonalnie

Juz 3 razy wymieniali mi skórkę ;/ ponieważ za każdym razem nie mogłam jej edytować. Dzisiaj dostałam nowa i znowu mam problem bo nie wiem czy znowu mi wgrali wadliwa czy ja jestem taka ciemna i nie umiem jej edytować

Może ktoś mi pomoże. Zamieszczam zdjęcie a w nim opis mojego problemu. Z góry dziękuje za pomoc

Ewa
http://img217.imageshack.us/img217/9585/beztytuumvz.jpg
Speedy
26.08.2009, 00:01:01
@up: Żeby zmienić kolorki w wyglądzie, pewnie trzeba zmienić kod arkuszy CSS lub pliki graficzne.
Swoją drogą, czy w tej cenie, którą zapłaciliście nie ma supportu? Zapłaciliście za oprogramowanie, czy też jego wdrożenie? Wygląda na to, że wdrożenia są strasznie mizerne i te sklepy są niezłą prowizorką. Ponadto, w aplikacji typu sklep nie powinno być drobiazgowej możliwości ingerowania w wygląd aplikacji. Wygląd konfiguruje się raz i zostawia. Ewentualnie, za pół roku lub rok można go zmienić, ale lepiej zlecić to komuś, kto się na tym zna i będzie dłubał w kodzie. Opcjonalnie, powinna być możliwość włączenia/wyłączenia jakiegoś modułu lub przełączenia wcześniej przygotowanych szablonów.
Ciężko mi coś pisać na temat tego konkretnego sklepu, ponieważ nigdy z nim nie miałem do czynienia. Moja rada na przyszłość jest taka, by znaleźć kogoś, kto wykona pełne wdrożenie, a także spersonalizuje i skonfiguruje całą aplikację. Trzeba dokładnie czytać wszystkie umowy i oferty.
varez
26.08.2009, 06:59:45
widac ze ktos robi po prostu "biznes", napisali byle jaki sklep w miesiac i sprzedaja.. 900zl za takie badziewie to niemalo, tymbardziej jak maja kilku klientow
Keran
1.02.2010, 13:36:42
Popieram Wasze żale, ostatnio klient wykrył błąd w obliczaniu ceny brutto dla kilku sztuk produktu. Zgłosiliśmy to do shopera ale stwierdzili że jest ok, tylko że ten ich algorytm obliczania ceny jest totalnie zły. Musiałem klientowi naprawić skrypty shopera co zajęło sporo czasu. Konieczność nadzorowania tego czy przy jakiejś aktualizacji znowu nie popsują mnie przeraża. Zastanawiamy się z klientem nad zmianą tego oprogramowania.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.