m2ka
21.11.2010, 18:26:10
Witam forumowiczów
Chciałem podzielić się z wami swoją wzruszająca historią, a więc do rzeczy...
Dzień jak co dzień, niedziela, jestem studentem na 3 roku infy. Nie chce dzielić się z wami nazwą uczelni, powiem jedynie że jest to uczelnia publiczna i na przyzwoitym poziomie (w rankingu polskich uczelni w 10 stopniowej skali ocenił bym ją na jakieś 6.5). Klasa nasza ma w tym semestrze zajęcia o nazwie "systemy mobilne", a zaliczenie przedmiotu polega na pracy grupowej i napisaniu "programu na telefon", w związku z tym, że znam PHP więc oczywiście postanowiłem napisać wersje "mobile" dla jednego ze swoich serwisów społecznościowych. Nad projektem pracowałem ja i 3 innych studentów nie znających tego języka więc poziom troszeczkę zaniżyłem. Oczywiście profesor prowadzący zajęcia zgodził się na taką formę zaliczenia i aplikacja po miesiącu była gotowa i dostępna w internecie.
Dziś prezentowałem projekt wykładowcy, który zresztą uznał że jest on naprawdę "ciekawy/fajny" itd, możemy liczyć na dobrą ocenę ale ... nie do końca o to chodziło. Po 15 minutach omawiania, profesor zadaje mi pytanie: "Czy ta strona działa on-line czy off-line ?". Trochę mnie to zdezorientowało i pomyślałem sobie że skoro jest to witryna internetowa to odpowiada standardowo na żądania http, wysyłane przez "użytkownika", i to przeglądarka internetowa może działać on-line lub off-line a portal skoro jest dostępny w internecie ...no cóż odpowiadam na dziwne pytanie, że działa on-line.