Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Automatyzacja e-biznesu
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
markonix
Hej, wymyśliłem sobie mniej więcej taki temat jak w tytule głównie dlatego, że uważam, że to praktyczne fundament działalności serwisów (zwłaszcza z e-usługami) czy też fizycznych - np. sklepy internetowe.

Chodzi mi głównie o znaczenie automatyzacji w e-działalności oraz aspekty techniczne, chce opisać automatyzacje procesów księgowych (dotpay, payu, własne systemy takie jak w mBanku), automatyzacje w fakturowaniu i w miarę nowe systemy typu postivo - czyli pełna automatyzacja nawet przy fakturach papierowych.

Jako, że to magisterska (a uczelnia ekonomiczna, jedynie kierunek informatyczny) to muszę się skupić też troszkę na teorii - no to wiadomo - korzyści biznesowe, zagrożenia, proces wdrożenia.

Może macie jakieś pomysły, doświadczenia? Może troszkę historii - jak kiedyś wyglądał e-biznes i czy były narzędzia do automatyzacji, czego jeszcze nie da się zautomatyzować?
konys
Czesc,

Jesli chodzi o automatyzacje to moze ona dotyczyc wielu aspektow e-handlu. W zasadzie po to postepuje komputeryzacja, by automatyzowac powtarzajace sie zadania. Kilka aspektow wlasciwych dla e-handlu to:

* Podstawowa ksiegowosc (fakturowanie, noty kredytowe itd.)
* Przygotowanie wysylki (etykiety adresowe itp., integracja z dyspozytonia - fulfillment)
* Zarzadzanie magazynem (w podstawowej wersji zarzadzanie jedynie stanem magazynowym)
* Zarzadzanie relacjami z klientem (integracja z CRM)
* Wiele z powyzszych aspektow moze byc realizowane poprzez wewnetrzne oprogramowanie firmy, zas sama platforma e-handlu zintegrowana z tym systemem (ERP)
* Sprzedaz wielokanalowa (np. po wprowadzeniu produktu do sklepu mozna automatycznie dodac go do platform takich jak Allegro, Ebay, Amazon itp.)
* Automatyzacja marketingu (np. automatyczne wprowadzanie produktow do porownywarek cen, generowanie reklam Google AdSense)
* Profilowanie uzytkownika (zarowno on-line jak i on-site - http://econsultancy.com/uk/nma-archive/472...-regent-street)

Mozna tez rozpatrywac modele biznesu typu dropshipping czy affilate, gdzie tylko posredniczymy w samej sprzedazy - to moze zostac calkowicie zautomatyzowane.

Korzysci z tego wynikajace zaleza glownie od tego, na ktorym aspekcie sie skupisz, ale wsrod dwoch podstawowych wymienilbym redukcje kosztow i ulatwienie skalowalnosci. Dla przykladu posiadajac prawidlowo dzialajacy CRM mozesz zlecic obsluge klienta firmie zewnetrznej (np. w UK czy USA popularne jest transferowanie takich uslug do Indii czy na Filipiny), majac system magazynowy mozesz samemu obslugiwac wydawanie towaru w kraju macierzystym a w innych krajach zlecic to firmom zajmujacym sie fullfilmentem.

To tylko wierzcholek gory lodowej, mam nadzieje, ze naprowadzi cie na wlasciwe tematy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.