Czesc,
Jesli chodzi o automatyzacje to moze ona dotyczyc wielu aspektow e-handlu. W zasadzie po to postepuje komputeryzacja, by automatyzowac powtarzajace sie zadania. Kilka aspektow wlasciwych dla e-handlu to:
* Podstawowa ksiegowosc (fakturowanie, noty kredytowe itd.)
* Przygotowanie wysylki (etykiety adresowe itp., integracja z dyspozytonia - fulfillment)
* Zarzadzanie magazynem (w podstawowej wersji zarzadzanie jedynie stanem magazynowym)
* Zarzadzanie relacjami z klientem (integracja z CRM)
* Wiele z powyzszych aspektow moze byc realizowane poprzez wewnetrzne oprogramowanie firmy, zas sama platforma e-handlu zintegrowana z tym systemem (ERP)
* Sprzedaz wielokanalowa (np. po wprowadzeniu produktu do sklepu mozna automatycznie dodac go do platform takich jak Allegro, Ebay, Amazon itp.)
* Automatyzacja marketingu (np. automatyczne wprowadzanie produktow do porownywarek cen, generowanie reklam Google AdSense)
* Profilowanie uzytkownika (zarowno on-line jak i on-site -
http://econsultancy.com/uk/nma-archive/472...-regent-street)Mozna tez rozpatrywac modele biznesu typu dropshipping czy affilate, gdzie tylko posredniczymy w samej sprzedazy - to moze zostac calkowicie zautomatyzowane.
Korzysci z tego wynikajace zaleza glownie od tego, na ktorym aspekcie sie skupisz, ale wsrod dwoch podstawowych wymienilbym redukcje kosztow i ulatwienie skalowalnosci. Dla przykladu posiadajac prawidlowo dzialajacy CRM mozesz zlecic obsluge klienta firmie zewnetrznej (np. w UK czy USA popularne jest transferowanie takich uslug do Indii czy na Filipiny), majac system magazynowy mozesz samemu obslugiwac wydawanie towaru w kraju macierzystym a w innych krajach zlecic to firmom zajmujacym sie fullfilmentem.
To tylko wierzcholek gory lodowej, mam nadzieje, ze naprowadzi cie na wlasciwe tematy.