Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php/mysql/baza] Konfiguracja phpMyAdmina
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
marek22
Mam problem z konfiguracją i nie wiem co się dzieje. Jestem totalnie zielony.

Już wyjasniam o co chodzi.

Kolega polecił mi program AppServ. Sciągnołem, zainstalowałem i pojawiają się mi komunikaty:

1.
Dyrektywa $cfg['PmaAbsoluteUri'] musi być ustawiona w pliku konfiguracyjnym!

2.
Twój plik konfiguracyjny zawiera ustawienia (konto roota bez hasła), które odpowiadają domyślnemu uprzywilejowanemu kontu MySQL. Twój serwer MySQL działa z takim domyślnym ustawieniem, jest otwarty dla włamywaczy i naprawdę ta luka w bezpieczeństwie powinna zostać naprawiona.

Poszukałem, i znalazłem troche apropo tego. Kolega dał mi kilka wskazówek:
1.
pierwsza zmiana $cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'http://localhost/phpMyAdmin';

druga zmiana to: $cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http';

2.
Powiedział aby wejść w ustawienia, potem edytować uzytkownika "root" i zmienic mu hasło. Po zapisaniu wszystkiego w config,inc.php i uruchomieniu phpMyAdmina owszem prosi o hasło, ale nie chce przyjąc tego hasła które wpisałem.

Błagam nich ktoś mi powie co robie źle lub poprostu opisac mi dokładnie co i jak mam zrobić. Z góry dzięki.
Gość_marco
A czy w bazie danych do użytkownika root dodałeś hasło?
Vogel
odpal z linii polecen:
mysqladmin -u root password TWOJEHASLO
marek22
Cytat
A czy w bazie danych do użytkownika root dodałeś hasło?

Tak, dodaje hasło i w zasadzie wszystko jest OK. Ale jak chce znowu zalogować się na phpMyAdmin, pokzauje sie okienko aby wpisać hasło i problem jest w tym że nie chce mi tego hasła przyjąć. Mówi że jest nieprawdziwe. sad.gif
Gość_marco
Jeśli tak, to czy hasło jest zaszyfrowane? Obok miejsca gdzie wpisujesz hasło (w bazie danych) jest wybór funkcji, należy wybrać password, potem wpisujesz to hasło , przeładowujesz bazę i powinno działać.