right6
17.04.2006, 16:06:29
napisalem w JS mala gierke. Teraz chce dolaczyc do tego licznik czasu. Czyli ze klikam i zaczyna liczyc czas, i tak dopuki nei przerwe.
jak tego dokonac
Spike
17.04.2006, 16:14:14
jak zaczynasz zapisz czas do cookes potem go odczytaj i odejmij i masz czas ile ktoś grał
right6
17.04.2006, 17:58:30
tylko jakd odjac czas w JS ?
Qvazar
18.04.2006, 07:38:35
ja to zawsze robię tak: mnożę godziny * 60 + minuty, potem wynik odejmuje od czasu np. ja sugerował SPIKE z cookies.
roznica=minuty_obecne-minuty_z_cookies;
minuty_roznica=roznica%60;
godziny_roznica=(roznica-minuty_roznica)/60;
Cytat(right6 @ 2006-04-17 18:58:30)
tylko jakd odjac czas w JS ?
a po co odejmować czas w JavaScripcie? Zrób to w php, a wynik ustaw już po stronie klienta (tak jest to załatwione na OGame i innych tego typu grach).
right6
18.04.2006, 08:22:05
cala gra wykonuje sie bez udzilu php podczas jednej nie odswwiezanej sesji w klienta, wiec musi to byc w php.
w JS mozna pobrac chyba nawetr licze sekund od 1970 ale jak sekundey zamienic na czas taki typu godi=zina minuty i s.
musisz pamiętać jedynie, że:
1 godzina = 60 minut = 3600 sekundy
1 minuta = 60 sekundy
edit:
Wyjasniam - załóżmy, że masz juz obliczoną różnicę podaną w sekundach. Twoim problemem jest jak wyciągnąć z tego liczbę godzin:minut:sekund. Gdy podzielisz teraz ową różnicę (dzielenie całkowite) przez 60 (liczba sekund w minucie) uzyskasz tą różnicę już w minutach (nie zapomnij o reszcie z tego dzielenia całkowitego, przyda Ci się). Tak samo postepujesz, gdy chcesz uzyskać liczbę godzin (dzielisz 60 uzyskaną liczbę minut, lub przez 3600 początkową liczbę sekund).