Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 3 problemy
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
DeNis
Witam!
Mam trzy problemy, a mianowicie próbowałem zmienić kod iso-8859-1 na iso-8859-2 by pisać polskie znaki. Zmieniłem to w index.php ponieważ tylko tam się mieści ten kod w META. Ale gdy napisałem ąęółśżźć to wsykoczyło mids2 #2 czy jakoś tak no i nie moge tego zmienić. Jak to w ogóle zrobić? Drugi problem to chciałbym wstawić muzyke na strone ale tak aby by leciała cały czas bezwzględu na jaki dział się wejdzie oraz chciałbym mieć skrypt na "TWOJE IP" wszędzie go szukałem przez pare dni ale nie mogłem go znaleść sad.gif Więc bardzo proszę o pozytywne rozpatrzenie mojego problemu smile.gif (jestem początkującym webmasterem) www.k2denis.ovh.org
LBO
ad. 3 getenv" title="Zobacz w manualu php" target="_manual('REMOTE_ADDR')
ad. 2 Musisz użyć framów lub iframów (+ np. flash). W jakiś sposób musisz uniknąć przeładowania strony z zagnieżdżonym dzwiękiem.
ad. 1 Nie mam pojęcia o czym mowisz. Gdzie zmieniłeś? Jak zmieniłeś? Co powoduje błąd?
DeNis
Mam strone w php i nie dziala mi polskie znaki jak zrobic by pisać polskimi znaki... prosze o konkretne wytlumaczenie... jestemo poczatkujacy a angielski znam tragicznie bo instrukcje do Twoje IP jest po ang.. jesli masz czas wkleic gotowe to bardzo prosze biggrin.gif
Kuziu
  1. <?php
  2. // Example use of getenv()
  3. $ip = getenv('REMOTE_ADDR');
  4.  
  5. // Or simply use a Superglobal ($_SERVER or $_ENV)
  6. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  7. ?> 

Przecież tu nei trzeba znać angielskiego masz zmienną $ip i do niej jest to IP zapisywane więc może byś tak wkleił 1 z przykładów i dał echo($ip); i zobaczył że działa a nie czekał na gotowe. Tak ciężko jest spróbować ?

A żeby mieć polskie znaki musisz zapisać plik w jakimś konkretnym kodowaniu np. iso-8859-2 i tak samo nadać nagłówek HTML

1. <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-2" />
w sekcji <head>
DeNis