Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z downloadem plików tekstowych
Forum PHP.pl > Forum > PHP
TomaySOFT
Witam!

Jestem nowym członkiem tego szanownego forum, ale nie jestem nowicjuszem w php. Spotkałem się jednak z pewnym problemem, który wydaje się (przy mojej obecnej wiedzy) nie do przejścia.

Mam serwer WWW (linux) z Apachem, php i bazami MySQL - można rzec - rozwiązanie wzorcowe.
Strony na nim udostępnione służą do odczytywania bazy zawierającej wpisy z lokalizacjami na dyskach plików, które użytkownicy mogą sobie ściągać. Problem polega na tym, że pliki te są plikami tekstowymi, co powoduje, że link z adresem URL pliku (odczytanym z bazy, a będącym po prostu linkiem do FTP-a) prowadzi do wyświetlenia zawartości pliku w oknie przeglądarki. Próbowałem już skorzystać ze znalezionego na Necie mechanizmu wymuszania zapisu na dysk (
Kod
header("Content-Type: application/save");
) , co nawet doprowadzało do wlaściwego zachowania przeglądarki, lecz nie pozwalało na fizyczne odczytanie pliku. ("Internet Explorer nie mógł otworzyć miejsca w podanej lokalizacji"). Co ciekawe problemu nie było, gdy klientem był Netscape działający na Linuksie. Ale niestety musi być to IE-friendly - nie mój wybór.
Zastosować musiałem mechanizm polegający na wypisaniu na stronach typu "download", że pliki zapisujemy klikając prawym klawiszem i "Zapisz jako...". Dla prostych ludzi, którzy z tego mają korzystać - przeczytać nie znaczy zrozumieć. Musi to się odbyć poprzez normalnie kliknięcie lewym przyciskiem myszy.

Zatem pomóżcie kochani koledzy programiści - podpowiedzcie jak to zrobić.

Założenia:
skrypt nazywa się download.php i to on z bazy odczytuje nazwę pliku otrzymując jako parametr jedynie ID pliku bazie. Skrypt jest otwierany po kliknięciu na link do pliku w nowym oknie, które zamienia się w okno typu "Otworzyć/Zapisać" i zapisać można plik pod nazwą taką, jak na serwerze FTP (choć oczywiście z możliwością zmiany nazwy i lokalizacji).