Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Jak zrobic z tego zmienne globalne?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
zico_biezanow
Witam. Jestem dosc zielony w php i moje pytanie jest takie: jak z ponizszego kodu zrobic zmienne globalne?

1. <?php
  2.  
  3. $host = "localhost"; // host
  4. $db_user = "a"; // użytkownik bazy danych
  5. $db_pass = "a"; // hasło do bazy danych
  6. $db = "a"; // baza danych
  7. ?>
strife
Przenoszę na Przedszkole

A Ty poczytaj o global" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual. Nie polecam używać global w skryptach, dlaczego ? poszukaj na forum o bezpieczeństwie.
zico_biezanow
jejku bo tak trudno jest napisac komus kto sie na tym niezna zupelnie :/ i nic nie rozumiem z tego co tam jest napisane ! btw: wiem ! dlatego chce zmienic te dane ktore podalem na takie zeby nie bylo globalsow
strife
Napisałeś,

Cytat
jak z ponizszego kodu zrobic zmienne globalne?

Nie było w tym żadnej informacji, która mówiła by o tym, że chcesz aby te zmienne nie były globalne. Wydaje mi się, że problem, który masz wynika z faktu włączenia w php.ini register_globals. Poszukaj u siebie w php.ini takiej wartosci i zmień ją na off.

Jeśli nie masz dostępu do php.ini, możesz wyłączyć register_globals za pomocą flag w .htaccess ( odsyłam do wyszukiwarki na forum ).

btw.
Cytat
i nic nie rozumiem z tego co tam jest napisane

To przeczytaj raz, drugi trzeci, aż w końcu zrozumiesz winksmiley.jpg

Pozdrawiam.
zico_biezanow
czyli z tych zmiennych nieda sie zrobic zmiennych zeby były "nie globalne" questionmark.gif wlasnie w php ini register_globals mam na off i nie działa mi skrypt pewien i potrzebuje powyzszego kodu tylko zmodyfikowanego tak zeby nie było zmiennej globalnej tylko ta druga tongue.gif to sie jakos robi
  1. <?php
  2. $zmienna['zmienna']
  3. ?>
czy jakos tak :/
strife