Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] ostatnie pliki
Forum PHP.pl > Forum > PHP
xcharles
Jak w temacie chodzi mi o skrypt, który automatycznie odczyta ostatnio dodany plik na stronie, moze podiberaż z podkatalogów, nie wiem jak napisac taki skrypt. Proszę o pomoc cool.gif
kwiateusz
a skąd ma go odczytać? z powietrza? jakieś bliższe informacje
Luke_Star
Ja sie podpisuje pod kwiateuszem... czy w jakiejs bazie jest zapisywana informacj ana temat pliku? Czy moze ma czytac z obecnych w jakims folderze plików? Poprostu NIe wiemy dokładnie jak u ciebie to działa albo ma działać.
xcharles
W podkatalogu pliki
misiek172
nie wiem do końca jak odczytać date utworzenia pliku, ale nie prościeć zapisywać informacje o plikach w bazie? i potem odpowiednio posortować wyniki smile.gif
xcharles
tylko, że ja nie znam się na programowaniu w bazach danych ... i tu właśnie jest problem ..
kwiateusz
przyszło mi do głowy jak to można rozwiązać smile.gif
tak więc trzeba prze listować cały katalog umieszczając w tablicy czas ostatniej modyfikacji, a następnie posortować i wybrać odpowiedni rekord.
  1. <?php
  2. function directory_map($source_dir)
  3. {
  4. if ($fp = @opendir($source_dir))
  5. {
  6. $filedata = array();
  7. while (FALSE !== ($file = readdir($fp)))
  8. {
  9. if (substr($file, 0, 1) != ".")
  10. {
  11. $filedata[] = filectime($file);
  12. }
  13. }
  14.  arsort($filedata);
  15.  reset($filedata);
  16. return current($filedata);
  17. }
  18. }
  19. ?>

większa część kodu zaczerpnięta z CodeIgnitera z helpera directory + dodanie sortowania i zwrócenie pierwszego wyniku smile.gif

funkcja zwraca timestamp ostatniego pliku... pisane z palca, ale powinno ruszyć smile.gif

edit: mała poprawka winksmiley.jpg
xcharles
Ok dzięki za pomoc, pomogłeś!

... Tylko, że ja siedzę w PHP dopiero 3 tygodnie i nie kumam kody .. może mały support co, gdzie skąd i gdzie wgrać kod i będę na prawdę wdzięczny!