Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Banery za mgłą rozjaśnione po najechaniu myszką
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
grattz
Jestem początkujący i nawet nie wiem jak tego szukac tu na forum.

Pierwsze pytanie to czy zmianę takiego banera po najechaniu myszką osiąga sie w tym przypadku dzięki javascript ? Jak tak to sobie poradzę bo mam taki skrypt.
(wielkim problemem będzie tylko to ze skrypt przewiduje określoną liczbę banerów i zakłada z góry ich nazwy - które przecież bedą sie zmieniać )
Prawdopodobnie przy uploadzie banera trzeba stworzyć jego "zamgloną" kopię. No właśnie jak tego dokonać ?
Potrzebuje pomocy w rozpoczęciu rozwiązania tego problemu.
kossa
Efekt ten nazywa się rollover (na google multum przykładów) i wykorzystuje się do tego javascript, a można też wykorzystać css i hover ale IE sobie średnio z tym radzi i trzeba pokombinować, ale na google też ostatnio widziałem takie rozwiązania

obrazki trzeba wcześniej dwa przygotowywać chyba że powalczysz z css, warstwami i opacity/filer:alpha czyli (przezroczystość)

Łukasz
grattz
A możesz mi dać wskazówki jakich kay-word użyć żeby tego szukać ?
andy84
Cytat(kossa @ 19.06.2007, 22:25:20 ) *
Efekt ten nazywa się rollover (na google multum przykładów)

napisane bylo
szukaj efektu rollover albo image rollover robisz dwa image jedne wlasnie taki za mgla a ten drugi normalny i przy skrypcie w rolover potem sie beda przelanczac ,
PS
ja bym to flashem zrobil jezeli to baner i odrazu to troche rozswietlil smile.gif animacyjka ale to ja smile.gif
grattz
Na razie- raz że mnie nie stać na program do Flashu a dwa - ze prawdopodobnie nie umiał bym sie nim obsłużyć. party.gif Wole na razie zgłębić PHP.
andy84
Cytat(grattz @ 19.06.2007, 22:52:55 ) *
Na razie- raz że mnie nie stać na program do Flashu a dwa - ze prawdopodobnie nie umiał bym sie nim obsłużyć. party.gif Wole na razie zgłębić PHP.