Witam i pozdrawiam użytkowników forum PHP.pl

Na początek chciałbym napisać, że zajmuję się grafiką, a sytuacja zmusiła mnie do zajęcia się także robieniem strony internetowej na własny użytek. Nie znam się na PHP, orientuje się tylko w jego możliwościach.

Strukturę strony przygotowałem sobie w html i css.
Z wieloma elemenatami jakoś sobie poradziłem, ale do tej pory mam problem z działem "galeria".

Sytuacja wygląda tak:

strona z działem galeria to prosta strona w html, z nagłówkiem, menu głównym. Poniżej znajdują się dwie kolumny:
div przeznaczony na menu dla galerii i drugi div szerszy przeznaczony na prezentowanie zdjęć wybranych z menu galerii.

idealnym rozwiązaniem byłoby stworzyć ten mechanizm tak aby działał dynamcznie i aby wystarczyło wgrać tylko plik graficzny na serwer i ewentualnie dopisać link, albo nazwę dla linka w jakim śpliku (chociażby txt,xml) ale nie jest to mój priorytet, ani nie muszę mieć tej funkcji od początku działalności strony.

Priorytetem jest to, aby nie potrzeba było przygotowywać osobnych plików html z każdą podstroną galerii dla każdego wgrywanego nowego zdjęcia do galerii, bo z praktyki na poprzednich moich stronach wiem,że szybko kończy mi się zapał w takich warunkach. winksmiley.jpg

Sposób działania:

Chciałbym aby w divie z menu pojawiała się prosta lista z nazwami moich projektów, jeden po drugim - zwykłe linki tekstowe. Chciałbym mieć możliwość poprzez CSS edytowania właściwości tej listy, takich jak kolor napisów, rozmiar, kolor tła itp....
Po wybraniu którejś z kategorii w menu, w divie obok przeznaczonym do prezentacji fotek,następowało by załadowanie wybranego zdjęcia (lub zdjęcia plus jakiś komentarz do niego w txt).

Wiem że takie coś nie byłoby problemem kiedyś w czasach ramek winksmiley.jpg ale staram się utrzymać swoją stronę w xhtml 1.0 strict więc takie metody odpadają i dlatego swoje nadzieje kieruję w strone php i was -doświadczeni bywalcy tego forum.