Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Własny system szablonów.
Forum PHP.pl > Forum > Gotowe rozwiązania > Systemy szablonów
DirectPL
Witam.
Jestem początkującym programistą PHP. Obecnie pracuje nad pierwszym większym skryptem - sklepu. Skrypt oparłem o programowanie obiektowe.

Obecnie jest na etapie tworzenia szablonu. Nie interesują mnie gotowe rozwiązania.

Jaki jest najprostszy sposób na oddzielenie kodu php od htmla?

Mianowicie. Jakim sposobem można zrobić stronę, która po wywołaniu pliku index.php:
1) ładuje skrypt któremu podaje odpowiednie argumenty.
2) skrypt ładuje sobie szablon w i zależności od obszaru ładuje tam dane.
3) wyświetla stronę.

Stronę www.sk2.pl/odpowiedz znam, ale nie wiem czego dokładnie szukać.

Chcę się dowiedzieć jak to można stworzyć i jakich materiałów mam dokładnie szukać.

Pozdrawiam,
DirectPL
Zyx
W systemach szablonów chodzi bardziej, by odseparować obróbkę danych od sposobu ich wyświetlania. W wielu obecnych frameworkach szablony pisze się właśnie w PHP. Skoro chcesz sposób najprostszy, to skorzystaj z gotowca, a nie bierz się za pisanie czegoś własnego, szczególnie z autorską składnią szablonów. Z doświadczenia powiem Ci, że wygląda to tak:

1. Jak będziesz pisać własny system ot tak, najprawdopodobniej skończysz na zrobieniu kalki niektórych struktur kontrolnych z PHP i najprostszego osadzania zmiennych. W tym kierunku iść nie ma sensu, tylko sobie zamykasz możliwości i już lepiej będzie, jak szablony będziesz pisać w czystym PHP.
2. Jeśli zaś pokusisz się o wymyślenie języka, który w przeciwieństwie do PHP, jest dedykowany do prostej i eleganckiej obróbki (X)HTML-a i osadzania w nim danych ze skryptu, to o swoim sklepie musisz na długi czas zapomnieć smile.gif. Napisanie kompilatora prawdopodobnie jest trudniejszym zadaniem.

Z gotowych rozwiązań: