Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Zapis do pliku txt ?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
shtoc
Witam jestem nowy w tej dziedzinie!!

mam skrypt w php ktory pobiera mi ze statycznie przypisanej strony informacje o niej typu descryption, keywords itp.
potrzebuje zapisywac te informacje do pliku.txt jednak urzywajac polecenia
file_put_contents('plik.txt' ,$description); zapisuje mi tylko z tej jednej zmiennej!!
jak to mozna przerobic zeby zapisywał mi z wiekszej ilosci zmiennych??

próbowałem file_put_contents('plik.txt' ,$description, $author itd.);ale wyskakuje bład za duzej ilości parametrów!!
próbowałem również
file_put_contents('plik.txt' ,$description);
file_put_contents('plik.txt' ,$author);
ale wtedy nadpisuje ostatnią wartość na poprzednia!!

prosze o pomoc!!
mike
Cytat(shtoc @ 18.11.2008, 09:29:45 ) *
Witam jestem nowy w tej dziedzinie!!
To po kiego się pchasz na PHP.
Masz dla siebie Przedszkole.

Pomysł z file_put_contents('plik.txt' ,$description, $author itd.); jest idiotyzmem. Jak można przeczytać dokumentację file_put_contents() a później pisac takie rzeczy?

Masz tam również napisane jak byk:
Cytat
If filename does not exist, the file is created. Otherwise, the existing file is overwritten, unless the FILE_APPEND flags is set.
Jeśli plik nie istnieje to zostanie utworzony. W przeciwnym wypadku istniejący plik zostanie nadpisany chyba, że użyjesz flagi FILE_APPEND.

Już wiesz dlaczego jak robisz:
  1. <?php
  2.  
  3. file_put_contents('plik.txt' ,$description);
  4. file_put_contents('plik.txt' ,$author);
  5.  
  6. ?>
to zapisuje się tylko druga wartość.

Musisz zrobić:
  1. <?php
  2.  
  3. file_put_contents('plik.txt' ,$description, FILE_APPEND);
  4. file_put_contents('plik.txt' ,$author, FILE_APPEND);
  5.  
  6. ?>
webasek
Zapraszam tutaj http://pl.php.net/file_put_contents
shtoc
Dzieki wielkie podejrzewam ze bede jeszcze o cos pytał pewnie banalnego to prosze o przeniesienie do działu przedszkole.