Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Kowalski/Schmidt bije się z Nowakiem/Neumannem
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
-esesjot-
Dopiero zabieram się za pisanie skryptu, a ponieważ jestem totalnie początkujący, to chciałbym prosić o pomoc. Potrzebna mi tylko podpowiedź jakich funkcji mam użyć.

Załóżmy, że mam jakąś zmienną, która ma jeszcze pięć innych nazw. Wiadomo, że ta zmienna koliduje z inną zmienną, która też ma kilka nazw. Teraz chodzi mi o to, że użytkownik wpisuje sobie w pole (po przecinku) listę tych różnych zmiennych (albo samą zmienną albo drugą nazwę zmiennej) i jeśli którakolwiek z nich koliduje z inną wypisaną (lub jej drugą nazwą) to pojawia się na następnej stronie informacja, że zmienna X koliduje ze zmienną y. Mam nadzieje, że to nie jest bardzo zawiły opis. Proszę o jakieś podpowiedzi. Dzięki wielkie za pomoc.
mike
Cytat(-esesjot- @ 20.11.2008, 15:32:07 ) *
Mam nadzieje, że to nie jest bardzo zawiły opis.
Zawiły nie jest. Jest po prostu niezrozumiały tongue.gif
Zmienna zawiera wartość. I tyle. Mieszasz pojęcia.
Jako podpowiedź dam Ci: arrays
f1xer
co znaczy że zmienna ma jeszcze 5 innych nazw? podaj przykład bo nie rozumiem
-esesjot-
Faktycznie napisałem zawile.

Zmienna ma jeszcze inne nazwy np.:

św. Mikołaj - Gwiazdor, Dziadek Mróz, Santa Close, ...

Grinch - Zielony złodziej...

I teraz załóżmy, że ktoś wpisuje: św. Mikołaj, Grinch, krasnale... i powinno się wyświetlić: Przykro mi, św. Mikołaj koliduje z Grinch

inny przykład: Gwiazdor, Grinch, renifer ... - Przykro mi, Gwiazdor koliduje z Grinch
f1xer
Cytat
Zmienna zawiera wartość. I tyle.

To powinno dać Ci do myślenie zmienna nie może mieć kilku nazw zmienna ma identyfikator i wartość ale tak jak kolega wspomniał poczytaj sobie o tablicach asocjacyjnych na pewno to Ci pomoże mogą przydać ci się jeszcze np. Explode, i wyrażenia regularne ale nie wiem na pewno bo nie rozumiem problemu
-esesjot-