Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MySQL]Wprowadzanie danych z formularza ze sprawdzaniem
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
php__amator
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów smile.gif
Jako, że jestem nowym/bardzo początkującym i nie orientuję się do końca gdzie powinienem umieścić moje
pytanie zrobilem to w przedszkolu PHP.
Uznałem, że z moim poziomem tylko tutaj moge wystąpić.

Potrzebuje podpowiedzi "jak", poniewaz moja wiedzia jest na poziomie przed-przedszkola,
oto problem:
wprowadzam dane do bazy, umiem sobie poradzic ze sprawdzeniem pojedynczych elementow
np imie wprowadzane -> czy istnieje w bazie, jesli tak to komunikat "dane znajduja sie w bazie".
Ale jak zrobic zeby sprawdzal mi np: imie i nazwisko czy juz takie istnieje ?
czy zrobic dodatkowa petle dla kazdego nastepnego elementu ?

Oczywiscie wszelkie krytyczne uwagi chetnie poczytam - nie brac prosze pod uwage braku jakich-
kolwiek form zabezpieczenia bo na moim etapie to kompletnie bez znaczenia (choc pewnie lepiej
byloby uczyc sie od razu robic takie rzeczy) smile.gif
Niemniej prosze o wsparcie jak to zrobic.

poniżej list tej mojej produkcji.

Oczywiscie dane z formularza przekazane metodą POST.

<?php
require_once('includes/connection.php');

$check = $_POST['last_name'];
$result = mysql_query("SELECT first_name, last_name FROM drivers", $connection);
if (!$result) {
die("Database query failed: " . mysql_error());
}
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo $row["first_name"].", ".$row["last_name"];
if ($row["last_name"]==$check) {
die(" - name exist in Database ". mysql_error());
}
}
$result = mysql_query("INSERT INTO drivers (otis_nr, first_name, last_name, date_of_birth, lic_number, ni_number, id_type, id_number, bank_details, address, e_mail, telephone_number) VALUES