Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: uzupełnianie listy nr 2 w zależności od wybranej opcji na liście nr 1
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kowik
Witam wszystkich serdecznie, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym użytkownikiem, nigdzie nie udało mi się znaleźć jakiegoś rozwiązania mojego problemu dlatego zakładam wątek.

Tworze pewną aplikację bazodanową, w formularzu który dodaje dane do bazy znajduje się kilka pól typu:
  1. <td align=right>Data instalacji</td>
  2. <td><input type="text" name="dtinst" size=60 maxlength=40></td>

znajduje się również pole, które jest uzupełniane poprzez pobranie pewnych danych z bazy. Kod php na wstępie pliku:
  1. <?php
  2. require "../config.php"; //połączenie do bazy
  3. $sql_statement="select nazwa from klient";
  4. $result=mysql_query($sql_statement) or die (mysql_error());
  5. $num_klt=mysql_num_rows($result);
  6. ?>

Wyniki zapytania (nazwy klientów) są wyświetlane przez pole typu select:

1. <td align=right width=25%>Klient</td>
  2. <td width=75%>
  3. <select style=width:90% name="klient" size=5 onchange=szukajatr()>
  4. <?php
  5. while ($row=mysql_fetch_assoc($result)) {
  6. $nazwa=$row['nazwa'];
  7. echo "<option>$nazwa</option>";}?>
  8. </select>
  9. </td>

Znajduje się tutaj funkcja onchange=szukajrodzaj()
Powoduje to, że w momencie kliknięcia na jakąś opcję
na liście wykonywana jest funkcja szukajrodzaj()

1. function szukajrodzaj() {
  2. <to ma sie wykonać a nie wiem jak to skonstruować>
  3. }

Załóżmy, że mamy na liście 3 wyniki:
klient1
klient2
klient3
Mam problem z utworzeniem funkcji JS w taki sposób aby po kliknięciu na jakiś rekord,
jego nazwa była przekazywana dalej do formularza php, który wykona zapytanie:

1. SELECT rodzaj FROM sprzet WHERE klient="klient_kliknięty_na_liście"

następnie te atrybuty będę wyciągał z bazy i wyświetlał na innej liście.