Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] gotowa tabela - jak ją zmienić aby... ?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
panniewiedzacy
Witam

na wstepnie tylko powiem ze jestem zielony w temacie, jednak chcialbym zmienic ta tabele i nie moge znalezc rozwiazania

Tabela wyglada tak:
Kod
<table><tr>
<?php $i = 1; ?>
<?php foreach ($categories as $c): ?>
<td style="padding-left:15px">
<?php if ($i == count($categories)): ?><?php endif; ?><a href="<?php echo url::site('/catalog/index/' . $c->category_id) ?>"><?php if (!empty($category) && $category->category_id == $c->category_id): ?><strong><?php endif ?><?php echo Security::escape_text($c->category_name) ?><?php if (!empty($category) && $category->category_id == $c->category_id): ?></strong><?php endif ?></a>
</td>
<?php if($i%3==0) echo "</tr><tr>"; ?>
<?php $i++ ?>

<?php endforeach; ?>
</table>

w takim zapisie tabela posiada 3 kolumny a ilosc wierszy jest dopasowywana automatycznie w zaleznosci od ilosci komorek, problem w tym ze komorki sa 'wprowadzane' do tabeli alfabetycznie w porządku poziomym czyli:

Kod
nazwa1, nazwa2, nazwa3
nazwa4, nazwa4, nazwa6
nazwa7, nazwa8, nazwa9

chciałbym aby były wprowadzane w porzadku pionowym tak:
Kod
nazwa1, nazwa 4, nazwa 7
nazwa2, nazwa 5, nazwa 8
nazwa3, nazwa 6, nazwa 9

próbowałem coś zmieniać na czuja ale chyba nie jest to aż tak proste smile.gif

proszę o pomoc
panniewiedzacy
zapomnialem jeszcze wspomnieć, że miedzy wierszami i kolumnami chciałbym dodać małe odstępy aby tabela była bardziej czytelna

prosze o porady
karolek83
Mam bardzo podobny problem, kod jest praktycznie identyczny, rowniez prosze o pomoc w rozwiazaniu
jackussa
Nakieruję cię, to powinno pomóc

1.  
  2. for($i=0;$i<=ceil(count($categories)/3);$i++){
  3. echo '<tr>';
  4. for($j=0;$j<4;$j++){
  5. if(array_key_exists($i+3*$j),$categories){
  6. echo '<td>'.$categories[$i+3*$j].'</td>';
  7. }
  8. }
  9. echo '</tr>';
  10. }
  11.