Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]pomoc w poprawieniu znalezionego w sieci skryptu logowania który niemal działa ;]
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
czarnaowca777
Witam
Jestem początkująca w tym temacie jednak byłam zmuszona do stworzenia logowania a raczej do włączenia gotowca do strony którą robię.
Z braku umiejętności wyszperałam gotowca, dość przyzwoicie działa jak na moje potrzeby, staram się go zrozumieć idzie "średnio" bo o sesjach nie wiele się miałam okazję nauczyć.
Niestety autor w miejscu publikacji już się nie udziela a mam kilka pytań. Jeśli możecie mi pomóc w zrozumieniu tego magicznego skryptu to bardzo proszę. Przy okazji może komuś się przyda jako że wiele tego w internecie ale wypróbowałam masę podobnych "prostych skryptów logowania" i wiele zwyczajnie nie działa/brak jest komentarzy dla zielonych.

Kod
<?php

//prosty skrypt logowania oparty o baze danych mysql, sesje i ciasteczka
//autor: Maciej Wrona (c), 2008
//uzywaj i rozpowszechniaj jesli chcesz, tylko nie kasuj komentarza autorskiego
session_start(); //sesje, do logowania
ob_start();  //emulacja headerow
@mysql_query("SET NAMES 'utf8';");
$adres_ip_serwera_mysql_z_baza_danych = '127.0.0.1';
$nazwa_bazy_danych = 'baza';
$login_bazy_danych = 'root';
$haslo_bazy_danych = '';
if ( !mysql_connect($adres_ip_serwera_mysql_z_baza_danych,$login_bazy_danych,$haslo_bazy_danych) ) {
   echo 'Nie moge polaczyc sie z baza danych';
     exit (0);
}
if ( !mysql_select_db($nazwa_bazy_danych) ) {
   echo 'Blad otwarcia bazy danych';
     exit (0);
}

/* sprawdzamy poprawnosc przeslanych danych */  
if(isset($_POST['login']) && isset($_POST['pass'])) {
$login = isset($_SESSION['login']) ? $_SESSION['login'] : mysql_escape_string($_POST['login']);  //filtracja zmiennej
$haslo = mysql_escape_string(md5($_POST['pass'])); //filtracja + haszowanie hasla
$zapytanie = mysql_query("SELECT * FROM redakcja WHERE `login` = '$login'");  //pobranie rekordow