Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wewnętrzny błąd serwera przy błędzie w skrypcie PHP
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
atomas

używam linuxa (OpenSuse 12.1) zainstalowałem sobie apache i php i niestety przy jakimkolwiek błędzie w skrypcie wyskakuje mi błąd HTTP 500 Internal Serwer Error, to się chyba zaczęło po doinstalowaniu z repozytorium pakietu ZendFramework, ale nie jestem pewien, jestem kompletnie zielony w tych kwestiach i nie wiem jak sobie poradzić...
viking
Sprawdź w logach apache jakie błędy się pojawiają. Bo tak może być cokolwiek.
d3ut3r
Serwer może rzucać błąd 500 przy wyłączonym wyświetlaniu błędów PHP ale to w sumie zależy wszystko od konfiguracji. Spróbuj na początku pliku dać:

1. ini_set('display_errors', '1');

i zobacz czy błąd 500 zmieni się w cokolwiek innego.
atomas
w error_log (/var/log/apache2) mam np. taki wpis
  1. [Fri Jul 06 17:09:31 2012] [error] [client ::1] PHP Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO, expecting ',' or ';' in /srv/www/htdocs/index.php on line 5

sprawdzałem w php.ini i wyświetlanie błędów jest ustawione domyślnie, czyli na włączone. Dodanie tych linijek w skrypcie nic nie zmienia. Nadal ten sam błąd...
Nie wiem czy w dobrym pliku sprawdzam te logi.. bo tu są takie informacje które serwer powinien chyba wypluć do przeglądarki?
d3ut3r
Cytat
PHP Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO, expecting ',' or ';' in /srv/www/htdocs/index.php on line 5

w pliku index.php w okolicach linii 5 brakuje , lub ;
atomas
wiem jaki to błąd, specjalnie go popełniłem, ale czemu od razu po takim błędzie jest Internal Serwer Error?

franki01
Sprawdź następujące rzeczy:
1) Wykonywane pliki mają chmod 755 albo 644? Nie mogą mieć 666 ani wyżej.
2) Jest w katalogu jakiś htaccess? Ew. jaka jest jego treść? Mogą występować wpisy powodujące błąd wewnętrzny przy błędzie php.
3) Zrób kopię pliku z logami php i stwórz nowy pusty plik. Czasem może się zdarzyć, że rozmiar pliku z logami przekracza dozwolony rozmiar.