Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: obsługa forum
Forum PHP.pl > Forum > Gotowe rozwiązania > Skrypty obsługi baz danych
Dawid <j23>
zaczynam właśnie swą przygodę z php, i chciałem zacząć od skryptów forum. No i po rozpoczęciu instalacji pojawia mi się następujący błąd:

Kod
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Czy to oznacza że mój server nie obsługuje MySQL czy to jest związane z czymś innym?
kubatron
Nie może się połączyć z wybraną bazą danych, a to znaczy że albo podałeś zły host lub bazy, też te problemy miałem smile.gif
Dawid <j23>
A jesli miales te problemy to mozesz napisac jak je zlikwidowałeś? Jestem narazie zielony w tym temacie, ale mam nadzieje ze tu doszukam się odpowiedzi..
kubatron
A co wpisałeś w host?
Dawid <j23>
w polu Serwer Bazy Danych/DSN questionmark.gif Jesli o to chodzi to wlasnie nie jestem pewien, bo jak podaje adres ftp na którym są pliki forum to i tak jest błąd. A jak stworzyć tą baze danych? Próbowałem Krasnala ale jakoś też nie mogłem stworzyć tej bazy danych...
kubatron
Wpisz tam localhost, i stwórz baze danych i podaj nazwe jej w polu z baza smile.gif
Dawid <j23>
No ale localhost wpisuje się chyba jeśli pliki mam na dysku i używam krasnala, a ja pliki mam na serverze... no własnie tylko podstawowe pytanie.,. jak stworzyć tą baze danych??
son
Ja nie musiałem, majstrować przy MySql'u jak instalowałem forum. Muszisz działać wg instrukcji. Jeśli zarząda od Ciebie utworzenia bazy to wchodzisz w phpMyadmina i tam masz ładny interfejs i napewno sobie poradzisz. Jeśli nie masz tego to skontaktyj się z administratorem swojego serwera.

P.s. W polu gdzie pyta Cię o serwer MySql to wpisz po prostu swojego hosta czyli np http://onet.pl

Pozdrawiam Staszek
Dawid <j23>
okey no ale czy musze instalowac krasnala zeby miec tego phpmyadmina.. bo tak jak powiedziałem chce miec forum na serverze?

moze zapytam tak: Jak utworzyć bazę danych MySQL na serverze?