zaczynam właśnie swą przygodę z php, i chciałem zacząć od skryptów forum. No i po rozpoczęciu instalacji pojawia mi się następujący błąd:
Kod
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Czy to oznacza że mój server nie obsługuje MySQL czy to jest związane z czymś innym?
kubatron
12.09.2004, 10:28:15
Nie może się połączyć z wybraną bazą danych, a to znaczy że albo podałeś zły host lub bazy, też te problemy miałem
Dawid <j23>
12.09.2004, 11:19:09
A jesli miales te problemy to mozesz napisac jak je zlikwidowałeś? Jestem narazie zielony w tym temacie, ale mam nadzieje ze tu doszukam się odpowiedzi..
kubatron
12.09.2004, 11:21:22
A co wpisałeś w host?
Dawid <j23>
12.09.2004, 11:27:05
w polu Serwer Bazy Danych/DSN Jesli o to chodzi to wlasnie nie jestem pewien, bo jak podaje adres ftp na którym są pliki forum to i tak jest błąd. A jak stworzyć tą baze danych? Próbowałem Krasnala ale jakoś też nie mogłem stworzyć tej bazy danych...
kubatron
12.09.2004, 11:45:09
Wpisz tam localhost, i stwórz baze danych i podaj nazwe jej w polu z baza
Dawid <j23>
12.09.2004, 13:18:17
No ale localhost wpisuje się chyba jeśli pliki mam na dysku i używam krasnala, a ja pliki mam na serverze... no własnie tylko podstawowe pytanie.,. jak stworzyć tą baze danych??
son
12.09.2004, 14:34:49
Ja nie musiałem, majstrować przy MySql'u jak instalowałem forum. Muszisz działać wg instrukcji. Jeśli zarząda od Ciebie utworzenia bazy to wchodzisz w phpMyadmina i tam masz ładny interfejs i napewno sobie poradzisz. Jeśli nie masz tego to skontaktyj się z administratorem swojego serwera.
P.s. W polu gdzie pyta Cię o serwer MySql to wpisz po prostu swojego hosta czyli np http://onet.pl
Pozdrawiam Staszek
Dawid <j23>
12.09.2004, 14:44:31
okey no ale czy musze instalowac krasnala zeby miec tego phpmyadmina.. bo tak jak powiedziałem chce miec forum na serverze?
moze zapytam tak: Jak utworzyć bazę danych MySQL na serverze?