Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [HTML] Wybór tabeli za pomocą formularza
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Niezrzeszony
Witam,
Jestem początkujący i mam pytanie. Mam dwie tabele. Chcę, aby użytkownik mógł wybrać tabelę ta która mu jest "potrzebna". Czy da się to napisać za pomocą formularza-pola listy rozwijalnej - select? Jeżeli tak to co trzeba zrobić dalej, aby "przekierowywało" do wybranej tabeli?
Z góry dzięki za pmoc smile.gif
q3trm
  1. <form action="wybierz_tabele.php" method="GET">
  2. <select name="lista_tabel">
  3.  
  4. <option>Tabela1</option>
  5. <option>Tabela2</option>
  6.  
  7.  
  8. </select>
  9. <input type="submit" value="wyślij" />';
  10. </form>

1. <?php
  2.  
  3. switch($_GET['lista_tabel'])
  4. {
  5. case 'Tabela1': header("Location: tabela.html");
  6. break;
  7. case 'Tabela2': header("Location: tabela2.html");
  8. break;
  9. }
  10.  
  11. ?>

Napisałeś "przekierować", czyli zakładam, że tabele znajdują się w oddzielnym pliku.
Niezrzeszony
Dzieki wielkie za pomoc. smile.gif
q3trm
Jeżeli nie zależy ci na select, to najprościej jest zrobić zwykłe odnośniki do stron, na których znajdują się tabele.
  1. <ul>
  2. <li><a href="tabela1.html">Tabela</a></li>
  3. <li><a href="tabela2.html">Tabela2</a></li>
  4. </ul>

Zamiast tabela1.html, wstawiasz swoją ścieżkę do pliku w którym znajduje się tabela.
Niezrzeszony
Zależy właśnie mi na select. Wykorzystałem kod który mi podałeś. Jednak nie działa on. Kiedy wybieram daną tabele pojawia się pusta strona. Wiecie gdzie może być błąd? A gdyby tabele byłyby w jednym pliku html razem ze stroną nie byłoby prościej?
q3trm
Cytat(Niezrzeszony @ 18.03.2013, 20:46:14 ) *
Zależy właśnie mi na select. Wykorzystałem kod który mi podałeś. Jednak nie działa on. Kiedy wybieram daną tabele pojawia się pusta strona.