Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] Tematy projektów do nauki PHP
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Rissek
Witam

Jestem studentem informatyki i od niedawna zacząłem programować w PHP, dokładnie około tygodnia.
Wcześniej programowałem w Pascalu, C, C++, Javie i SQLu więc większość teorii była mi znana dlatego języki PHP i MySQL było mi łatwo zrozumieć.
Znam podstawy PHP tzn klasy, dziedziczenia itd oraz MySQLa, umiem również połączyć PHP z MySQLem.

Więc do rzeczy.
Według mnie najlepiej uczyć się języka robiąc projekty. Wiadomo, że od razu nie zrobię czegoś wielkiego, dlatego chciałem zapytać was od jakich projektów zacząć, chodzi mi o tematy w miarę proste na początek, żeby nie okazał się za trudny ale też był dosyć szybki w wykonaniu.
Interesują mnie projekty które mają połączenie z bazą danych.
Z góry dziękuję za pomoc smile.gif
irekk
Shoutbox (Chat)
Księga gości
CMS
CRM (choćby zarządzanie listą kontaktów)
Baza filmów/gier/muzyki
ohm
Wg mnie, to skrypt blogowy. Na początku bardzo łatwy, a z czasem rzeczy zaczynają się komplikować wink.gif
tzm
Może forum? Mało osób pisze systemy forumowe.. a tu bym się nawet skusił żeby pomóc bo też nie miałem okazji nigdy pisać.
lukasz_os
Proste forum pisałem kiedyś na studiach na projekt na zaliczenie semestru smile.gif Ach co to były za czasy biggrin.gif

A co do projektów już ktoś dobrze wspomniał. Zacznij od prostego systemu blogowego. Potem możesz dopisywać różne moduły i zrobić z tego CMSa. Oczywiście jak ogarniasz Javę postaraj się może użyć od razu jakiegoś frameworka do pracy.
by_ikar
Cytat(lukasz_os @ 24.09.2014, 19:52:42 ) *
Oczywiście jak ogarniasz Javę postaraj się może użyć od razu jakiegoś frameworka do pracy.

Turson
@by_ikar
Nie zrozumiałeś tongue.gif
lukasz_os
Ja nie mylę tych pojęć. Skoro pisał w Javie to zna pojęcia związane z obiektowością więc trochę nauki i spokojnie może śmigać projekty oparte na frameworku...
Forti