Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [AJAX][JavaScript][PHP]Jak odświeżać wartość zmiennej z pliku ?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
warezxp
Mam nietypowy/prosty problem. Nie znam się zbytnio na JS czy AJAXie, jedynie PHP. Potrzebuję aby zmienna JS była aktualizowana z pliku .txt lub .php (plik jest aktualizowany przez serwer co 8s).
W php nie ma zabardzo jak tego zrobić, kombilowałem z JS i zrobiłem że wartoś (liczbowa) z pliku php aktualizje mi się w DIVie,
ale nie mogę wżucić tej aktualizującej się wartoci do zmiennej JS, która jest mi potrzebna do skryptu rysującego wyres realtime.
Może ktoś ma jakiś pomysł jak podpiąc ten plik pod zmienną JS ?

Z góry dzięki.
ilidir
1. Napisz w Ajaxie skrypt który wywoła ci plik PHP
2. Napisz skrypt w PHP który będzie wywoływany przez Ajax i będzie przypisywał ci to co chcesz do zmiennej (swoją drogą może zamiast txt xml questionmark.gif)
3. Przyesyłasz tą zmienną z skryptu PHP JSONEM do Ajaxa
4. W Ajaxie odpierasz zmienna i sobie działasz dalej smile.gif

warezxp
Jak piałęm nie znam się zbytnio na JS, ale chciałem użyć Ajax'a, zrobiłem takie coś:

1. ...
  2. $.ajax({
  3. type: 'POST',
  4. url: 'test.php',
  5. dataType: 'text',
  6. success: function(data) {
  7. alert(data);
  8. yVal = data;
  9.  
  10. }
  11. })
  12. ....

Dla pewności dałem alert i wyświetla(okienka) mi prawidłowe liczby z test.php, ale zmienna yVal ma jakby cały czas 100 bo na wykresie kreśli mi prostą linie Y. Co robie źle ?

EDIT: rozwiązane

1. ...
  2. $.ajax({
  3. type: 'POST',
  4. url: 'test.php',
  5. dataType: 'text',
  6. success: function(data) {
  7.  
  8. liczba = data;
  9.  
  10. }
  11. });
  12. alert(liczba);
  13. yVal = parseInt(liczba);
  14. ....
ilidir
a nie myslales zeby plik txt zastapic plikiemxml ;>
warezxp
Nie widzę potrzeby, ten plik zawiera tylko cyfrę (parametr z czujnika). Najważniejsze że działa.