IdeaProgram
31.03.2016, 19:28:54
Witam, w grze będą dostępne klasy i podklasy, mam dylemat. Trzymać wszystkie klasy i podklasy w bazie (wraz z startowymi statystykami), czy wykonać to w całkiem inny sposób? Zależy mi, aby było to optymalne rozwiązanie.
rozwiń bardziej swoja myśl
IdeaProgram
1.04.2016, 15:52:58
Pisze grę na przeglądarkę, w grze będą klasy (i profesje ' wojownik ', 'mag' itd), każda klasa będzie miała swoje statystyki startowe (dla balansu, typu (atak, obrona, odpornosc itd)). Na początku myślalem żeby te wszystkie wartości i statystyki danej klasy i podklas trzymać gdzies w tablicy w js. Lecz potem pomyślałem, że równiez mogę to trzymać w bazie, wtedy bym miał lepszy dostęp w skryptach do tych wartości. I nasuwa się pytanie, gdzie lepiej trzymać te klasy + statystyki startowe tych klas. Mysql? js? czy całkiem gdzie indziej.
Prosze o jakis sensowny pomysl.
Jak sama nazwa mówi, baza danych służy do trzymania danych.
Przypuśćmy że tworzysz jakiegoś użytkownika, wyciągasz te statystyki startowe z plików js i co później z tym robisz? Jeśli to tylko prosta gierka oparta na samym js-ie, bez możliwości jakiegoś logowania, itp, to nie ma sensu podpinać bazy danych. Jeśli chcesz cokolwiek zapisywać, żeby użytkownik miał jakąś ciągłość gry, to nie ma sensu rozwalać danych po jsach, bazach, plikach txt, itp, wrzucasz wtedy do bazy, a skrypty robią swoją konkretną robotę.
Wszystko więc zależy od projektu.
Mam rozumieć, że to jest jakaś fabryka, która inicjalizujesz tymi danymi zawsze na starcie? To poco CI baza skoro te dane się nie zmieniają.
Tylko nie dane w js bo przecież każdy pierwszy lepszy Ci je podmieni.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.