Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Wyświetlanie aktualnej wartości w formularzu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
chickenpl
Cześć! Podejrzewam, że rozwiązanie mojego problemu jest banalne, ale jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość. smile.gif Oto część kodu:

CODE

<select class="browser-default" name="przyklad">
<option value="1" style="color:#000;">1</option>
<option value="2" style="color:#000;">2</option>
<option value="3" style="color:#000;">3</option>
<option value="4" style="color:#000;">4</option>
</select>

Jest to rozwijany formularz z kilkoma opcjami do wyboru. Problem dotyczy tego, że po wybraniu jednej z opcji, przykładowo 3, zapisaniu zmian i odświeżeniu strony, w tym formularzu pokazywana jest opcja 1. Na stronie, gdzie jest wyświetlana opcja wybrana przez użytkownika, poprawnie widać 3. Jest to na tyle uciążliwe, że w momencie, gdy chce się zmienić tylko jedną opcję, trzeba uzupełniać od nowa cały formularz. Co mam dopisać do kodu, aby w rozwijanym formularzu po wybraniu jednej z opcji wyświetlana była ta aktualna?

Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi, nie potrafię za bardzo tego wytłumaczyć.

Pozdrawiam.
Arcioch
Hej,

Po zapisie danych w php zrób redirect na tę stronę aby przeglądarka nie trzymała formularza w cache smile.gif
Ewentualnie możesz dodać do formularza atrybut autocomplete="off"
chickenpl
Dzięki za szybką odpowiedź! wink.gif

Spróbowałem z atrybutem autocomplete. Umieściłem go tu:

1. <select class="browser-default" name="przyklad" autocomplete="off">
  2. <option value="1" style="color:#000;">1</option>
  3. <option value="2" style="color:#000;">2</option>
  4. <option value="3" style="color:#000;">3</option>
  5. <option value="4" style="color:#000;">4</option>
  6. </select>

Próbowałem też wstawić obok każdej opcji, za kolorem, ale niestety ani jedna opcja, ani druga, nie pomogły. sad.gif

A propos redirectu, to zapis następuje w JS, bez odświeżania strony.
aras785