gburhiphop
18.06.2017, 14:10:16
Otóż chcę zbudować klasę okno. Ma ona reprezentować okno. Na początek zwykłe, proste okno z przyciskiem x na górze, służącym oczywiście do wyłączania okna
I tu jest problem - czy przycisk x zrobić, jako właściwośc w klasie, czy jako metodę rysującą przycisk, czy może to będzie należało już do innej klasy o nazwie np przyciskX, który będzie miał swoje własności np szerokośc i wysokośc i metody np wyłącz()?
bostaf
19.06.2017, 09:44:19
O ile dobrze sobie to wyobrażam, to ja bym ten przycisk zrobił jako właściwość klasy Okno - kolekcję obiektów klasy Przycisk. Albo nawet dla tych konkretnych (pisze o przycisku zamykania, ale mogą być inne) klasy PrzyciskSterujacy. Klasa jako taka niech opisuje te właściwości tych przycisków, które szablon (template) potrafi zinterpretować. To ważne - żeby rozdzielić rysowanie od logiki. Metody rysujące niech będą w klasach rysujących, które będą pobierały właściwości z obiektów do nich przekazywanych.