Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: ucinanie łańcuchów (php)
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
MattY
witam, prawie w ogóle nie znam się na php, ale bardzo pilnie (tzn. na jutro) potrzebuję skrypt i tu moja wielka prośba czy mógłby mi ktoś takie coś napisać. Skrypt jest prosty ale jego opis bedzie chyba troche skomplikowany:

jest łańcuch znaków (jakiś tekst)
skrypt "oddziela" pierwsze 100 znaków i wstawia po nich 20 spacji, następnie oddziela kolejne 100 znaków i daje 20 spacji, i tak jeszcze 2 razy.
Po tym oddziela 32 znaki
i po tym znowu 100/20sp 100/20sp 100/20sp 100/20sp
czyli wynik jest:
Cytat
100 znaków
20 spacji
100 znaków
20 spacji
100 znaków
20 spacji
100 znaków
20 spacji
32 znaki

i znowu 100 znaków
20 spacji...
...

bardzo prosze o taki skrypt, przy okazji naucze sie jak takie cos konstruowac i mi sie to przyda, bo czesto robie cos z textem i musze robic recznie a tak to bym automat sobie zrobil smile.gif
strife
  1. <?php
  2. function fikuMiku( $tekst, $iloscZnakow, $iloscSpacji )
  3. {
  4. $spacja = NULL;
  5.  
  6. for( $i = 0; $i < $iloscSpacji ; $i++ )
  7. {
  8. $spacja .= "_"; // pseudospacja
  9. }
  10.  
  11. $arrTekst = str_split( $tekst );
  12.  
  13. for( $i = 0; $i < strlen( $tekst ); $i++ )
  14. {
  15. if ( ! ( $i % $iloscZnakow ) && $i != 0 )
  16. {
  17. $arrTekst[ $i ] = $arrTekst[ $i ] . $spacja;
  18. }
  19. }
  20.  
  21. return implode( "", $arrTekst );
  22. }
  23.  
  24. $string = "Ala ma ch**, jakis bardzo ciekawy tekst bum bum tara lala, Ala ma ch**, jak
    is bardzo ciekawy tekst bum bum tara lala"
    ;
  25.  
  26.  
  27. echo fikuMiku( $string, 100, 20 ) . '<br />' ;
  28.  
  29. echo fikuMiku( $string, 100, 20 ) . '<br />' ;
  30.  
  31. echo fikuMiku( $string, 100, 20 ) . '<br />' ;
  32.  
  33. echo fikuMiku( $string, 100, 32 ) . '<br />' ;
  34. ?>

Wynik