Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Łączenie HTML z PHP itd.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Jerzy
Witam, otóż interesuje mnie to czy jęsli wykonałem szablon w HTML i CSS. Mogę tam wstawiać skrypty php, lub mieć wykonany szablon jedynie w HTML, CSS i język strony to php z bazą MySql.
Drugie pytanie: Jestem początkujący jeśli chodzi o języki php, mysql itd. jedynie znam HTML (bardzo dobrze) i CSS. Pytanie dotyczy podstawy, (prosiłbym o wytłumaczenie, nie odsyłanie do kursów) jak już wspominałem mam szablon wykonany w HTML i od czego muszę zacząć by chodizły mi tam skrypty php, jak i co trzeba zrobić by
wykonać odnośniki w php, jest mi to potrzebne na początek tworzenia w tym języku, w kursach nie ma tego omówionego (mogłem przeoczyć). Oczywiście wiem żeby skrypty php były wyświetlane, potrzebny jest apache i wirtualny serwer z zainstalowanym php (posiadam VertrigoServ).
Mam nadzieje iż wyraziłęm się jasno.
skali
w kodzie html gdzie chcesz wkleic kod php dodajesz <?php i konczysz ?> czyli

<?php
JAKIS
TAM
KOD
PHP
?>

pozdrawiam
Jerzy
Dziękuję, miałbym jeszcze takie pytanie otóż jak zrobić odnośniki w php, zawsze wykonywałem odnośniki w Ramkach, nie stety ma to swoje duże minusy, tak więc mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak je wykonać?
tommy4
odnośniki?

jeśli chodzi ci o 'te' odnośniki to <a href="[adres]">[tytul]</a>

w ramkach raczej już nic się nie robi, natomiast robi się na divach, dodawając im odpowiednie style CSS, poszukaj w googlach 'układ strony oparty na div' lub coś w tym stylu.

Jak widzisz chociażby na pasku adresu na tym forum zmienne do php mogą być przekazywane przez adres:

index.php?costam=test

wtedy w kodzie <?php możesz odwołać się do tej zmiennej poprzez $_GET['costam'].

W taki sposób możesz zarządzać treścią jaka jest wyświetlana na stronie, np.

index.php?strona=omnie
index.php?strona=kontakt

wstawiając odpowiednie ify w kodzie php