Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: problem z adresami
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
dniem
zaznaczam, że jestem bardzo początkującym php'owcem, jednak mam pytanie takie oto:

link na stronie, ma przekazać zmienną do tej samej strony, w sensie ramki, a przekazuje nazwę i rozszerzenie pliku do wczytania do ramki, jako dwie oddzielne zmienne. mój problem polega na tym, że nie wiem, jak przekazać w linku adres do katalogu (katalog znajduje się w tym samym folderze co plik index):

czyli trochę nagmatwałem, jedank to jest tak:

<a href="index.php?str=day&amp;roz=php">

taki link

jednak plik day.php znajduje się w katalogu "days", rozwiązałem problem tak:

<a href="index.php?str=days/day&amp;roz=php">

jednak nie działa:/ co jest nie tak?
kosmowariat
zastosuj urldecode / urlencode powinno pomóc
dniem
widzę te funkcje, jednak chyba zastosowanie ich,to całkiem poważna sprawa...
ale i tak dzięki wielkie za odpowiedź, chociaż , gdyby ktoś mógł jakiś przykład, to wdzięczny będe jeszcze bardziej...

jednak czy potrzebne jest stosowanie tych funkcji, gdy jest to tylko adres i wykorzystuję trzy zmienne do jego lokalizacji:

<a href="index.php?folder=days&amp;str=day&amp;roz=php">

i odbieram:

function wczytaj($miejsce,$plik,$plik2){

include($miejsce.'/'.$plik.'.'.$plik2);
}
@$miejsce = $_GET['folder'];
@$strona = $_GET['str'];
@$rozszerzenie = $_GET['roz'];

wczytaj($miejsce,$strona,$rozszerzenie);
Grzyw
Te funkcje są błahe, wbrew nazwie.

W jednym pliku:

1. <?php $link = urlencode('folder=days&amp;str=day&amp;roz=php');
  2. ?>
  3.  
  4. <a href="index.php?<?=$link?>">

W drugim pliku:

1. <?php
  2. $str = urldecode($_GET['str']);
  3. $roz= urldecode($_GET[roz]);
  4. ?>

Funkcje te są banalne w użyciu. W sytuacji, kiedy doklejasz do URL'a znaki, które mogą być pomylone, jak na przykład slash "/", który zostanie przez przegladarkę zinterpretowany jako znak pomiędzy folderami w URL, musisz zakodować ciąg znaków przed doklejeniem go do URL'a.