Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php][mysql] Modul na funkcjach czy klasach?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
ylither
Witam.

Jestem amatorem samoukiem :/
Dlatego prosze o wyrozumialosc i nieodsylanie do FAQ i RTFM...
Zanim zabralem sie za napisanie tego posta uzylem "szukaj" i nie znalazlem odpowiedzi..

Popelnilem pare aplikacji i moj framework trci myszka (jest oparty na funkcjach),
i zabieram sie do przeprojektowania go i tu pojawia sie pytanie:

Czy pozostac przy funkcjach czy przejsc na klasy?

Mam zamiar wypusc nowe wersje swoich aplikacji (celem zwiekszenia ich wydajnosci - szybkosci) lecz nie posiadam dostatecznej wiedzy aby stwierdzic ktora metoda bedzie wydajniejsza. Niektore akcje w moich aplikacjach nie przekraczaja 3 polaczen z baza sql, ale przy np. raportach dochodzi nieraz do 90-150 zapytan i ich obrobki celem pokazania ich (niektore z tabel maja juz teraz po 30tys rekordow stad tez "chec" polepszenia wydajnosci, jak narazie nei zdarzylo sie aby akcja przekroczylo magiczne 30sek [przy ekstremalnym zapytaniu akcja wykonuje sie przy frameworku na funckjach w 10sek (serwer linuxowy - windows ~15sek)]).

Z gory dziekuje za pomoc.

ps
Owocnych Swiat Wielkiej Nocy smile.gif
bełdzio
zapoznaj się z OOP, samo "użycie klas" Ci nic nie da jeśli nie będziesz rozumiał po co je stosujesz i co z tego masz smile.gif
ylither
bełdzio rozumiem zasade programowania obiektowego, chodzi mi tylko o to czy taki zestaw bedzie wydajniejszy niz klasy.
Nie mam z tym doswiadczenia a wstepne testy jakie sobie robie wykazuja ze nia ma roznicy czy sa funkcje czy klasy. Dlatego pytam
ludzi z doswiadczeniem czy lepiej na klasach zbudowac modul polaczen z MySql czy tez bedzie to niepotrzebna strata czasu?

Cienki1980 done sad.gif
Cysiaczek