lalas
19.07.2008, 21:39:30
witajcie
mam nadzieje, ze znajde u was pomoc
mam na stronie link za pomoca ktorego dodaje do bazy produkt, po kliknieciu w link i zmiennych GET zapisuje do bazy nowy produkt badz inkrementuje jesli juz taki jest, ...przed F5 - odswiezeniem strony zabezpieczylem powtorne wykonanie dodawania badz update za pomoca zmiennych sesyjnych, z tym, ze mam jeszcze problem z opcja kiedy cofne sie przyciskiem przegladarki "przejdz do poprzedniej strony" i klikne "przejdz do nastepnej strony" polecenie dodawania do bazy znow sie wykonuje, poniewaz znowu dostaje zmienne GET
nie mam pomyslu jak to rozwiazac :| zeby dodawalo po kliknieciu w link i tylko link a nie po cofnieciu z powrotem
bede wdzieczny za pomoc
Victor152
19.07.2008, 23:33:04
Nie znam się na tym, ale myślę, że można coś pokombinować w JS/Ajaxie.
#Edit:
Nawet jak byś to zrobił za pomocą metody post to chyba by nie pomogło.
lalas
19.07.2008, 23:42:22
probowalem juz za pomoca POST ...albo np. za pomoca unset($_GET); czy POST i tez nic z tego, czekajac na wasze rady wpadlem na taki pomysl, zeby zrobic tak, ze z tej podstrony dodawania mozna bedzie dodac tylko pierwszy raz, a dalsza inkrementacje robic na nastepnej podstronie za pomoca formularza "przelicz", ale to chyba takie pojscie na latwizne za bardzo? hmmmm
qrees
20.07.2008, 00:34:29
Możesz dodawać dodatkowy parametr do GET albo POST, np aktualny czas (w sumie nie ważne jaki to parametr, ważne, żeby był unikalny). Dodajesz ten parametr z resztą danych do bazy. W momencie gdy ktoś ponownie wyśle ten sam formularz (kliknie ten sam link) sprawdzasz czy już przypadkiem w bazie nie ma wpisu z tym samym parametrem.
lalas
20.07.2008, 17:29:57
przyznam ze to lepszy pomysl od mojego, sprobuje z dodatkowym parametrem aktualny czas, dzieki za rady
p.s.
upss.... z czasem czy RANDem tez nie da rady, kazde cofnij odswieza i czas i wartosc zmiennej rand
hmmm.....
batman
20.07.2008, 17:58:06
Było wałkowane wiele razy.
Zamykam.