Ale pamietaj o tym, że dobrze sformatowany kod wcale jeszce nie musi być kodem czytelnym.
Zresztą przekonasz się o tym, gdy będziesz nanosił na nim po raz 10 z rzędu poprawki, i nagle okaże się, że w kodzie sprzed 3 msc używałeś innego nazewnictwa, a teraz zdecydowałeś się na inne itp.
I wtedy człowiek dochodzi do wniosku, że chyba warto by było napisać to wszystko od nowa, zamiast poprawiać, albo że warto się chyba jednak naczyć OOP, i, mimo że cały kod będzie może minimalnie wolniejszy, mieć znacznie większą pewność, że program robi dokładnie to co chcesz.
a jak dla mnie tak kod wyglada jeszce piękniej. np.
[php:1:2cd6337cf8]<?php
switch( $Przeciwnik->zaatakowany( $intSilaAtaku ) )
{
case 2 :
echo 'atak odparty';
break;
default:
echo 'atak zadany ';
}
?>[/php:1:2cd6337cf8]
[php:1:2cd6337cf8]<?php
class Przeciwnik
{
/**
* @var ilosc punktów obrony
*/
var $intWytrzymalosc= 10;
/**
* @var ilosc punktów zdrowia
*/
var $intZdrowie= 100;
/**
* @var ilosc punktów doswiadczenia
*/
var $intDoswiadczenie= 0;
/**
* @param int $intSilaAtaku sila ataku w punktach
* @return int 1 => zadano obrazenia; 2 => odparto atak
*/
function zaatakowany( $intSilaAtaku )
{
if( $intSilaAtaku > $this->intWytrzymalosc)
{
$this->intZdrowie -= $intSilaAtaku *2;
return 1; //
}else
{
$this->intDoswiadczenie++;
return 2;
}
}
?>[/php:1:2cd6337cf8]
Kod pewnie jest nieco absurdalny, bo ja nigdy nie pisałem żadnej gry w php, ale wydaje mi się, że w takim przypadku, nawet całkiem spora ilość kodu by mu nie zaszkodziła.
Nie mogę też zgodzić się z stwierdzeniem, zę czegoś nie można napisać lepiej. Jeszcze chyba nie widzialem kodu (np może z wyjątkiem
$i ++ 
którego nie dało by się zoptymalizować, przyśpieszyć, lub zabezpieczyć.
A w przypadku pisania OOP tych możliwości jest naprawdę dużo.