ilies
15.04.2014, 09:03:43
Witam, mam pytanie do osób działających w branży, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z zarabianiem na projektach, które zlecają wam klienci, nie chce wiedzieć jak wyceniacie projekty, chciałbym wiedzieć na jakiej zasadzie pobieracie opłaty, czy jest to jednorazowa opłata, a później płatne wsparcie techniczne, w celu zabezpieczaniu danych, czy ewentualnych poprawkach, czy może podpisujecie umowę współpracy, gdzie pobieracie pieniądze na zasadzie licencji za użytkowanie systemu.
Zadać pytanie i jeszcze samemu sobie odpowiedzieć.
Pyton_000
16.04.2014, 21:56:28
Widzisz !*! bo to już jest wyższy stopień wtajemniczenia, ew. schizofrenia gdzie jedno pyta a drugie odpowiada.
Co do autora aby nie było że tylko piszę głupoty. Wszystko zależy od tego czego potrzebuje klient. Jedni chcą np. grafikę do strony z pocięciem a resztą zajmują się swoi ludzie, inni chcą aby napisać im skrypt.
Ogólnie ja wyznaję zasadę, że projekt "serwisuję" w ramach ceny projektu przez jakiś czas np. 2 mc w zakresie poprawek błędów wynikających z mojej winy. Wszelkie dodatkowe poprawki które wyszły "a bo klient jednak nie chce tego przycisku na górze a na dole" robię już płatnie bo tego nie zakładał wstępny projekt.
Im więcej wyciśniesz z projektu i obgadasz szczegóły tym później możesz manewrować kwestii płatności. To zależy czy chcesz dać klientowi 1 listę poprawek gratis w projekt czy nie.
Podejście indywidualne do klienta jest jak najbardziej na miejscu.
KR2615
17.04.2014, 01:16:40
Ja stosuję dwa rodzaje supprtu:
- standardowy (w cenie) polegajacy na wykryciu i poprawieniu wszystkich bledow
- deluxe (odplatny) polegajacy na przyuczeniu klienta do korzystania z systemu, pokazania mu dobrych nawykow usprawniajacyh prace, podpiwiedz gdzie w firmie i co jeszcze mozna usprawnic, itd, itp.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.