Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: jak się zabrać do pisania gry?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
fiszol
PLZ POWIECCIE JAK MOGE SE ZROBIC GRE NA STRONIE ?! no, a teraz na poważnie:


Witam wszystkich forumowiczów, jako że postanowiłem się zabrać za pisanie gry strategiczno-ekonomicznej (oczywiście php/browser based) i świadom jestem ogromu przedsięwzięcia chciałbym zapytać was jak się do tego zabrać. Wiadomo że najpierw trzeba sobie wszystko zaplanować, ale jak się zabrać do planowania całości? od czego zacząć i w czym to rozpisać/osadzić żeby później się we wszystkim nie gubić?

W tej chwili wydaje mi się że najlepiej będzie najpierw rozplanować całość i zasady rozgrywki, następnie jakiś szablon bazy (który będzie ulegał ewolucji) i jazda kodu. Ale czy aby na pewno? Nigdy nie brałem udziału w czymś podobnym, nie znam zasad/ogólników tworzenia gier (bo sam jako gracz odwiecznie żyje tylko na kilku nieśmiertelnych tytułach)

Kolejną rzeczą która mnie nurtuje jest sprawa nazewnictwa, jako że dzieło swe chciałbym osadzić w realiach dzisiejszej zbrojeniówki zastanawiam się czy mogę bez żadnych ceregieli w nazewnictwie jednostek zachować nazwy oryginalne? np AH-64 Apache itd?

Może jakieś wiki które sobie odpalę sprawdzi się jako teczka na projekt ?
hwao
Po pierwsze określasz cel, czyli na czym będzie polegać gra. Następnym korkiem jest określenie WSZYSTKICH najważniejszych akcji/możliwości/zjawisk występujących w tejże grze. Jakbym to miał narysował bym sobie wszystko na kartce i upewnił bym się czy aby o niczym nie zapomniałem. Następnym rokiem jest zaprojektowanie bazy danych i relacji w niej, po czym można przystąpić do pisania kodu.

Swoja drogą, nie jesteś jedyną osobą która chce zrobić coś podobnego i pytała o to na forum. Wystarczy poszukać wątków.
fiszol
Cytat
Po pierwsze określasz cel, czyli na czym będzie polegać gra. Następnym korkiem jest określenie WSZYSTKICH najważniejszych akcji/możliwości/zjawisk występujących w tejże grze.

to jest to, co ja określiłem jako "całość i zasady rozgrywki"

zaraz się pobawię wyszukiwarką, dzięki, a jakby ktoś chciał coś jeszcze dodać to zapraszam.
dr_bonzo
Zacznij od kartki i olowka. Potem wrzuc to do wiki, bedziesz mial wszystko szybko dostepne, masz wyszukiwanie, modyfikacje danych bez obawy o utrate poprzednich koncepcji itd.

Cytat
Następnym korkiem jest określenie WSZYSTKICH najważniejszych akcji/możliwości/zjawisk występujących w tejże grze. Jakbym to miał narysował bym sobie wszystko na kartce i upewnił bym się czy aby o niczym nie zapomniałem.

Ja bym podszedl od innej strony. Wypisz sobie podstawowa fukcjonalnosc, i zacznij robic kolejno po jednej z funkcjonalnosci. Gdy ja zrobisz, to porgraj troche w gre -- dowiesz sie co jest ok, co jest nie tak, czego brakuje, co uzupelnic. Poprawiasz; i robisz kolejna funckje. Bo raczej wszystkiego na poczatku nie przewidzisz, zapomnisz o szczegolach; a w praniu to wszystko wyjdzie i poprawisz. W skrocie: tworzenie iteracyjne.
MMP
Podpowiem Ci byś zaczoł od ogólnych założeń gry.

Szczegoły wypisz na osobnej kartce, którą zgnieciesz i schowasz najgłębiej w szufladzie. A najlepiej poproś rodzine by schowała tą kartke(niech nie wyrzuca!). Jak wykonasz to zadanie weź trzy dni wolnego. Wtedy zajrzyj do kartki ogólnej i koduj, koduj. Gdy wykodujesz zacznij sobie przypominać co napisałeś na kartce szczegółowej - poświęć na to ze dwa dni, a potem zacznij energiczne poszukiwania tej kartki i porównaj obie kartki. I ... znowu koduj, koduj, koduj.


// Pisze całkiem poważnie.
fiszol
Czyli mniej więcej tak jak zakładałem się do tego zabrać.

A co odnośnie nazewnictwa ?
piotrd
odnoście testowania (gdy juz będziesz miał calosc) spróbuj zaangażować, ostatnio bardzo popularnych, betatesterów do przetestowania finalnej wersji gry. sam pisze sie na to jeśli będzie to możliwe biggrin.gif
fiszol
nie ma problemu, ale bądź cierpliwy bo dopiero w styczniu zabieram się do pracy nad tym, a na pierwszy owoc jeszcze będzie trzeba poczekać kilka tygodni
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.