Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Język JavaScript - etap nauki
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
planet
Witam wszystkich, w tym chciałbym zapytać was ja u was wyglądał proces nauki JavaScript do takiego stopnia, żeby w miarę bezproblemowo napisać sobie to, czy tamto smile.gif. Ja osobiście już dość długo próbuję się tego języka nauczyć, ale jakoś mi nie za bardzo podchodzi [problemy związane z różnymi typami przeglądarek, itp.] a jest on w sumie niezbędny do zabawy z Ajax. Dodam, że nie jestem początkującym programistą i dobrze wiem co to zmienne, pętle obiekty itp. Głównie interesuje mnie to jak długo zajęło Wam wdrożenie się w ten język, co wam sprawiało/sprawia największy problem etc. Za wszystkie cenne informacje/uwagi serdecznie dziękuję.
skowron-line
Ja bardzo długo nie byłem w stanie się nauczyć JS no ale kiedyś przyszedł taki dzień i książka z helionu i się udało.
Jeżeli chcesz uniknąć problemów z wieloma przeglądarkami to używaj jakiejś biblioteki tam już ktoś sprawdził jak kod zachowuje się pod róznymi
przeglądarkami a przy tym dokumentacja jest tak rozbudowana że bez problemów znajdziesz rozwiązanie swojego problemu.

Dodatkowa do jQuery jest tyle pluginów że ok 30% rzeczy które będziesz chciał napisać znajdziesz w google bo ktoś już to wymyślił.
erix
Cytat
. Głównie interesuje mnie to jak długo zajęło Wam wdrożenie się w ten język, co wam sprawiało/sprawia największy problem etc.

Przyznam, że nie pamiętam, bo to było już jakiś czas temu... [; W każdym razie, teraz największą bazą wiedzy jest MDC i tam umieszczone wiki.

Co największy problem sprawiło? Hmm, może obiektówka z początku jest nieco inna niż wszędzie (gdyż w JS wszystko tak naprawdę jest obiektem), ale gdy ją poznasz - będziesz miał problemy z pisaniem PHP tongue.gif (mimo wszystko obiektówka w JS jest za... ;])

Jeśli chodzi o implementację w przeglądarkach: właściwie, to wszystko znajdziesz na quirksmode.org
viking