Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Ograniczenie liczb
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
zed567s
Witam jestem nowy na tym forum i jestem przyznam słabym programistą php. Mam taki mały problem tworzę grę przeglądarkową przy pomocy poradników i gdy chcę np. jak w plemionach zrobić spichlerz czyli może się zmieścić np. 1500/2000 surowców ale nie wiem jak zrobić aby ta liczba tak jak tutaj (2000) nie mogła zostać przekroczona bo gdy w mojej grze uzbieram dużo więcej surowców niż może być np. 30000/2000 jak zrobić żeby maksymalna liczba nie mogła zostać przekroczona? Jeżeli ktoś nie zrozumiał o co mi chodzi mogę wytłumaczyć.

Pozdrawiam Zed567s
Smertius
questionmark.gif?

1. if($liczba>2000){
  2. //nie można dodać surowców
  3. }else{
  4. //dodaj surowce
  5. }
Rid
Cytat(Smertius @ 31.12.2010, 22:22:27 ) *
questionmark.gif?

1. if($liczba<=2000){
  2. //dodaj surowce
  3. }else{
  4. //nie można dodać surowców
  5. }

trochę poprawiłem i samego siebie też.
Smertius
Cytat(Rid @ 31.12.2010, 22:31:56 ) *
  1. if($liczba<=2000){
  3. }else{
  4. //dodaj surowce
  5. }

trochę poprawiłem

Wersja RC winksmiley.jpg Zrobiłeś regresje winksmiley.jpg
  1. if($liczba>=2000){
  3. }else{
  4. //dodaj surowce
  5. }
JoShiMa
Bardziej prawidłowo jest tak jak napisał Rid, choć tak naprawdę to należy się zastanowić, który warunek będzie częściej występował i jego wstawić jako pierwszy. Poza tym pozwolę sobie dodać jeszcze jedną poprawkę:

1. if($liczba<=2000){
  2. //dodaj surowce
  3. }else{
  4. //nie można dodać surowców
  5. $liczba = 2000;
  6. }
Smertius
JoShiMa, zgadzam się w 100%. W moim poście bardziej chodziło o błąd logiczny, zobacz cytowany tekst a w szczególność na komentarze, Rid w między czasie to poprawił winksmiley.jpg
IMHO sylwester nam nie służy, żeby tyle razy poprawiać tak banalną rzecz;)
JoShiMa
No rzeczywiście. Skupiłam się na warunku smile.gif
zed567s