Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [Teoretyka]Klasa a Funkcja
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
thunderstorm
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć subtelną różnicę między klasą a funkcją? Moje pytanie dotyczy ogólnie programowania OOP. Dotychczas budowałem aplikacje internetowe silnie rozbudowane: sklepy, uploady i nie widziałem potrzeby zastosowania klas. Wszędzie radziłem sobie dzięki function() a zastosowanie klas, obiektów, metod, konstruktorów i całego składu tych trudnych pojęc, nie uznawałem za stosowne.

Nie zadałbym tego pytania, gdyby nie to, że zainteresowałem się Javą. Tutaj przejrzenie niezbędnych tutoriali na temat klas jest nieuniknione. Więc jaka jest potrzeba stosowania klas w php? Co to właściwie jest klasa, i czym się różni od pliku ze zbiorem funkcji, dołączonym za pomocą include() , do każdego dokumentu *.php ?

Byłbym wdzięczny gdyby mi ktoś to wytłumaczył (w prosty sposób - nie jestem programistą). smile.gif
cornholio666
Cytat
Dotychczas budowałem aplikacje internetowe silnie rozbudowane: sklepy, uploady

Cytat
nie jestem programistą
Cysiaczek
Klasa i funkcja to pojęcia z innej beczki (choć klasa zawiera funkcje). Klasa jest po prostu formą, z której odciskane są obiekty.
Obiekty mogą być różne. W najprostszym przykładzie istnieje obiekt człowieka, który składa się z funkcji (inaczej metod, operacji) takich jak podniesReke(), pobijKogos(). Jak widzisz, klasa jest pojęciem szerszym od funkcji.
Zresztą - lepiej poczytaj jakiś dobry artykuł na temat OOP, a jeszcze lepiej dobrą książkę. Przejrzyj też przykładowy kod jakiejś aplikacji pisanej w PHP (najlepiej w wersji 5), bo niektórym sprawia trudność przejście od przykładów teoretycznych do praktyki.

Pozdrawiam.
dr_bonzo
Klasa reprezentuje np. przedmiot w sklepie, kliektow, zamowienia.
A metody (funkcje) reprezuntuja to co te obiekty/klasy moga zrobic: potwierdz zamowienie, pobierz email klienta itp
kwiateusz