mały przykład z życia wzięty:
robię system obiektowych formularzy, gdzie każdy lement (input, textarea, form itd itp) jest reprezentowany przez osobną klasę. Każda klasa ma ponad 15 metod. A wiesz jak wyglądają?
<?php
class Input extends FormElement implements IOFPlugged
{
public function __construct
( $aAttributes = array() ) {
$this->addAllowedAttributes( array(... ) ); parent::__construct( $aAttributes );
}
public function getCode()
{
$sReturn = '<input ';
foreach( $this->aAttributes as $sKey => $sVal )
{
$sReturn .= $sKey . '="' . $sVal . '" ';
}
$sReturn .= '/>';
$error = $this->getError();
{
$sReturn .= $error;
}
return $sReturn;
}
}
?>
Wszystkie powtarzające się metody zaimplementowane są w FormElement. Nie uzyskasz czegoś takie piszac strukturalnie nie wspominając już o tworzeniu obiektów.
Ale OOP to nie jest pisanie w class XYZ. obiektówke trzeba "czuc" a do tego potrzeban jest praktyka. Czyli pisz pisz pisz!

powodzenia!