Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [XML+PHP+MYSQL] Plik na serwerze i co dalej?
Forum PHP.pl > Forum > XML, AJAX
roobik
Witam!
Dla wielu z Was być może będzie i śmieszne to z czym mam problem... Ale jestem na etapie wstępnego uczenia się XML, wiec proszę - weźcie na to poprawkę winksmiley.jpg
Założenia:
1) Plik powinien być aktualizowany (o czym za moment) każdego dnia o godzinie 04:00 rano.
Aktualizowany, ponieważ dane są przesyłane z sewera na serwer za pomocą curl. Zrobiłem więc tak:
  1. <?php
  2. $ch = curl_init('htt://cos_tam.com/plik.tar.bz2');
  3. $fh = fopen('plik.tar.bz2', 'w');
  4. curl_setopt($ch, CURLOPT_FILE, $fh);
  5. curl_exec($ch);
  6. fclose($fh);
  7. curl_close($ch);
  8. ?>

OK - plik mam na serwerze, ale jak zauważyliście jest on "podwójnie" spakowany. Znajduje się w nim plik o nazwie moreinfo.xml
2) Jak teraz zacząć, by ten plik był przetwarzany przez (jakiś) skrypt w taki sposób (przynajmniej tak myślę), by na chwilę rozpakować go i przekazać dane zawarte w pliku XML do tabeli w bazie MySQL? Czy w ogóle jest to możliwe?

Narazie to chyba tyle... Ale proszę o wszelkie sugestie i porady - będę bardzo wdzięczny za pomoc...
.luki
http://pl.php.net/manual/pl/function.exec.php
http://www.php-mysql-tutorial.com/qna/deta...ell-command.php

Rozpakuj z poziomu shella i później otwórz przez PHP.
roobik
Z angielskim u mnie nie bardzo... Może się znajdzie osoba, która pomoże w tej sprawie (shell to dla mnie raczej stacja paliw... winksmiley.jpg )
Bardzo proszę o pomoc... Co mam dopisać do pliku php, by on sam się rozpakował i samoczynnie "przekazał informacje z pliku do bazy?

//edit
niestety nie mom dostępu do shella. Czy jest inny sposób?
.luki
No właśnie przez exec wydaj polecenie rozpakowania, powinno pójść.
roobik
sad.gif
Pod kodem, który jest wyżej wpisałem
  1. <?php
  2. tar -xjf moreinfo.tar.bz2;
  3. ?>

Ale odpalając stronę wywala komunikat:
Cytat
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in.....