czachor
29.06.2009, 12:00:24
Witam,
tworzę kolejnego newslettera dla jakiegoś portalu i naszło mnie pytanie... Wysyłać go jako HTML czy niesformatowany, czysty tekst? Wiadomo, plus html'a to formatowanie, obrazki itd. Z drugiej strony po przejrzeniu newsletterów w kilku klientach pocztowych, to wersja xhtml (1.0 strict) w każdym wygląda inaczej, formatowanie się rozłazi, obrazki nie są tam, gdzie trzeba... Można oczywiście wysłać wersję plain text i dołączyć do tego wersję html, ale chyba kiepski pomysł...
Jak myślicie, jaka jest lepsza opcja? Jaką wersję wolelibyście otrzymywać?
mike
29.06.2009, 12:11:06
Cytat(czachor @ 29.06.2009, 13:00:24 )

Można oczywiście wysłać wersję plain text i dołączyć do tego wersję html, ale chyba kiepski pomysł...
Dlaczego? Ta możliwość powstała po to by każdy mógł zobaczyć to co chcesz wysłać.
sztosz
29.06.2009, 12:15:04
Używam Thunderbida, nie ładują mi się obrazki z zewnętrznych źródeł (innych niż to co w samej wiadomości jest). Ale np. newsletery Microsoftu, a subskrybuje sporo, są przejrzyste i czytelne pomimo że to HTML + obrazki z serwerów których na ogół nie widzę. Dlatego sądzę że nie ma znaczenia czy HTML czy text póki jest to porządnie sformatowane. Inne newsletery które też mi się dobrze zawsze czytało niezależnie od klienta (nawet lepiej niż te od M$

) to fdb.pl filmweb.pl I dla mnie nie ma znaczenia że troszkę mogą się różnić w zależności od klienta poczty, ważne że w każdym są czytelne. W odróżnieniu od spamu (reklam) który dostaje od o2.pl czy wp.pl
erix
29.06.2009, 14:05:13
Denerwuje mnie mailing HTML. Jakoś np. DI sobie bez HTML radzi, a wszystko jest czytelne.
piotrooo89
29.06.2009, 14:10:52
ja optowałbym za jakimś lekkim html, coś w stylu pogrubienia, pochylenia innego koloru wielkości ale bez przesady. ważne aby wszystko było czytelne.
erix
29.06.2009, 14:13:12
A nie ma markdown? Po co strzelać do muchy z armaty?