Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Serwer pod php mysql
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
comands
WItam mam pytanie na jakim serwerze najlepiej działają strony oparte na php?? Lepiej wybrać IIS czy apache lubinaczej linux z apache czy windows z apache?? Biore pod uwage serwer dedykwoany także moge wybrać dowolny system. Czy linux ma w tym względzie przewage nad windowsem czy może jest to bez znaczenia. Jeżeli linux to jaka najlepsza byłaby dystrybucja dedykowana pod serwer ( nie za trudna bo jestem stosunkowo nowy w temacie lunuxów )? BYłbym wdzięczny za te odpowiedzi bo stoje przed ważnaym wyborem i musze dobrze i bezpiecznie dopsować serwer
kfc4
IMHO Linux lepszy - stabilniejszy i ma ssh. A na serwer jest dużo dobrych dystrybucji. Sam preferuję Debiana.
jacekkobus
Windows jest lepszy smile.gif
Tylko ze duzo kosztuje.

Te brednie o stabilnosci linuxa - dobra, moze za czasow 98 i xp to byla prawda ale teraz juz nie bardzo.

Jesli jestes osoba spokojna i wywazona psychicznie a na linuksie nigdy nic nie robiles, to powinienes dac rade.
Ewentualnie wynajmiesz kogos, kto Ci to wszystko skonfiguruje, no ale to tez moze ksztowac.

PS: Tez mam debiana, ale wolalbym miec windows server.
erix
Cytat
Windows jest lepszy

Szczerze mówiąc, to nie wiem, pod jakim względem miałby być lepszy. Pod Windows bez osobnych aplikacji typu firewall daleko nie zajedziesz, pod uniksem masz do tego traffic shaping bez problemu. Nie twierdzę, że Windows jest zły; Apache pod Windows już jest zły na pewno. tongue.gif

Jeśli chodzi o serwer, to nawet bym się nie zastanawiał, tylko instalował FreeBSD, do tego jakiś demon nie-apache (do wyboru, do koloru: Nginx, Lighttpd, YAWS) i to jest chyba najstabilniejsza platforma w chwili pisania tego posta. ;]
comands
A co to jest to SSH że windows tego nie ma?? Wpływa to jakoś na bezpieczeństwo serwera, zabepiecza przed atakami??
kfc4