Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]połączenie 2 serwisów (rejestracja użytkowników)
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
thurinon
Witam.
Nie znam się za bardzo na PHP i MySQL, ale niestety "muszę" połączyć dwa serwisy.
Mam serwis ogłoszeń np. na domenie "ogłoszenia", serwerze "ogłoszenia" i bazie danych "ogłoszenia"
teraz tworzę stronę, na której chciałbym stworzyć małą społeczność.
Oba serwisy dają możliwość rejestracji użytkownika edycji konta i takie tam.
Problem polega na tym że oba serwisy mają dwie różne bazy danych stojące na dwóch różnych serwerach i dwóch różnych domenach.
Jak to połączyć, aby użytkownik rejestrujący się w jednym serwisie, miał założone konto na obu serwisach - to samo hasło ten sam login, funkcjonalność poszczególnych paneli użytkownika nie będzie zsynchronizowana. Chodzi tylko o login i hasło...
Dodam, że nie mogę umieścić ich na jednym serwerze na jednej domenie, ani w jednej bazie danych, tego niestety nie da się zmienić, mam jednak dużo czasu. winksmiley.jpg
PS. Wiem że porywam się na głęboką wodę (a może nie?), ale musieć znaczy chcieć (czy jakoś tak). rolleyes.gif Z góry dzięki za wszelką pomoc, propozycje, i podpowiedzi
Pozdrawiam smile.gif

Tej nocy googel mnie zabije sciana.gif
jmail
a czy PHP stoi na tym samym serwerze dla obydwóch serwisów? Wtedy nie byłby to problem - rozwiązałbyś sesją.

Jeżeli stoją na osobnych serwerach to tylko zabawa z ciastkami + jakieś cholernie mocne zabezpieczenie + ewentualnie przekazywanie z jednego do drugiego serwisu zmienną POST identyfikator sesji i utrzymywanie informacji o sesji na obydwóch bazach danych.

Ciastka chyba odpadną przy różnych domenach

na przykład:

struktura tabeli dla sesji

session_id
id_user
pass?questionmark.gif? - raczej nie - to możesz łatwo przy rejestracji zdublować.

I teraz

z jednego serwisu przechodzisz na drugi: